١٤٠١/٠٨/٠٣ ١٢:٤٦ ب ظ
کد خبر : ٧٣٢٥٨
در نشست خبری مطرح شد:
واحدهای گازی نیروگاه آریان زنجان افتتاح می‌شود
روز پنج شنبه ۵ آبان ماه واحد یک و دو گازی نیروگاه آریان با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو در زنجان به افتتاح می‌رسد.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، روح‌اله اسپنانی مجری طرح های نیروگاهی خصوصی شرکت مادر تخصصی تولید و برق حرارتی امروزسه شنبه ( 3 آبان ماه )در نشست خبری از افتتاح ۲ واحد گازی نیروگاه زنجان خبر داد و گفت: روز پنج شنبه ۵ آبان ماه واحد یک و دو گازی نیروگاه هر کدام به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو در زنجان به افتتاح می‌رسد.
وی با بیان اینکه این نیروگاه سیکل ترکیبی در کل ۵۴۶ مگاوات ظرفیت دارد، افزود: این نیروگاه از نوع کلاس E و با راندمان 52 درصد توسط مپنا بومی ساری شده است.
مجری طرح‌های خصوصی برق حرارتی همچنین اظهار داشت: بخش بخار نیروگاه ۱۸۰ مگاوات ظرفیت دارد و در پاسخ به نیاز شمال غرب و تثبیت پایداری شبکه برق و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه پروژه با منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی شده افزود: در ۲ سطح ولتاژی تزریق برق به شبکه را خواهیم داشت.
اسپنانی سرمایه گذاری این نیروگاه را برای دو واحد گازی 130 میلیون یورور اعلام کرد و ادامه داد: هزینه این دو واحد گازی 130 میلیون یورو است و بخش بخار نیز برای سال های اتی به مرحله اجرایی خواهد رسید .
به گفته وی نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان با نام آریان در دو واحد گازی و یک واحد بخار با کل ظرفیت 546 مگاوات در حدود 236 میلیون یورو تسهیلات از صندوق توسعه ملی عملیاتی شده است و بر اساس برنامه ریزی ها واحد بخار این نیروگاه نیز در سال 1402 واد مدار خواهد شد.
اسپنانی یادآور شد: سوخت اصلی نیروگاه گاز است اما به جهت اینکه سوخت پشتیبان هم دارد ۲ مخزن گازوئیل هم در حال تکمیل سوخت است.
وی اشتغال‌زایی طرح را ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر به طور مستقیم، ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم و ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در زمان بهره برداری عنوان کرد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :