به گزارش بازار انرژی از خبرگزاری آب ایران، نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی شرکت های آب منطقهای کشور با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد
.
محمد حسین رنجبران با اشاره به اینکه در این قرارگاه خدمات شایسته ای به شرکت های آب کشور ارائه خواهیم کرد، اظهار کرد: در راستای کمک رسانی به شرکت های حوزه آب، بخشی از هزینه های قرارگاه رسانه ای صنعت آب در قالب کار اجرایی تامین می شود
.
وی با اشاره به راه اندازی خبرگزاری تخصصی آب، افزود: اخبار شرکت های آب و آبفای کشور با انعقاد قرارداد با قرارگاه رسانه ای صنعت آب به صورت تخصصی پوشش داده می شود و همه با یک سیستم واحد و سیاست گذاری مشخص اداره خواهد شد
.
رنجبران با اشاره به اینکه رسانه شرایط کشور را مدیریت میکند، اظهار کرد: شرایط موجود در کشور ضمن آگاهی بخشی درست، باید به گونه ای مطرح شود که نگرانی برای مردم ایجاد نکند که این اقدام هنرمندی و تخصص رسانه ای را می طلبد
.
وی با اشاره به تاکید وزیر نیرو به اهمیت رسانه در کشور و آگاهی بخشی افکار عمومی در خصوص بحران آب، افزود: شرکت های آب در هر استان باید یک اتاق فکر در راستای حل بحران آب با حضور افراد متخصص رسانه ای، جامعه شناس و علوم ارتباطات به صورت هفتگی ایجاد کنند
.
رنجبران با اشاره به اینکه در ۶ ماه آینده با کاهش بارندگی با کمبود شدید آب مواجه خواهیم شد، گفت: تنها راه ما این است که مردم را قانع کنیم که با وضعیت بحرانی موجود نهایت همکاری را در صرفه جویی آب داشته باشند
.
وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها بارش نداریم، گفت: نبود بارش در پاییز و زمستان اوضاع سال آبی را پیچیده و سخت خواهد کرد لذا در مدیریت منابع آب باید دقیق عمل شود
.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه مهمترین موضوع کشور در حال حاضر بحران آب است، ادامه داد: هر استان باید یک راهبرد و استراتژی ویژه ای در بحث رسانه و اطلاع رسانی در حوزه آب داشته باشد و مدیران شرکت های آب منطقهای و آبفا کشور در رسانه های استانی خود حضور پررنگ داشته باشند
.
رنجبران ادامه داد: در راستای حل بحران آب و آگاهی بخشی نوین به مردم باید از تریبون های نماز جمعه استفاده کنیم همچنین از ظرفیت مدارس، هنرمندان، ورزشکاران و افراد شاخص استانی و ملی در این زمینه باید استفاده کرد.
در ادامه نشست مدیران شرکت های آب منطقه ای کشور یک روز کاری حوزه مربوطه را شرح دادند و توضیحی در مورد تعداد نیرو و تجهیزاتشان در استان، اقدامات بلند مدت و در دست اقدام، چگونگی تأمین بودجه، وضعیت منابع آبی استان و مهمترین نقطه قوت در حوزه روابط عمومی ارائه کردند
.