١٤٠١/٠٨/٢٦ ٩:٥٤ ق ظ
کد خبر : ٧٣٢٧٨
بر اساس تعهدات ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر،
پرداخت 25 هزار میلیارد ریالی مطالبات سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر
با پیگیری‌های انجام شده توسط ساتبا، حواله‌های سوخت صرفه‌جویی شده در نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ارزش بیست و پنج هزار میلیارد ریال به سرمایه‌گذاران این نیروگاه‌ها پرداخت گردید.
به گزارش بازار انرژی از روابط عمومی و امور بین الملل ساتبا، پرداخت مطالبات سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بخش خصوصی، یکی از دغدغه‌های مهم سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) است.
با پیگیری‌های انجام شده توسط این سازمان و با همکاری وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران و همچنین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، به ویژه کمیسیون انرژی، حواله‌های سوخت صرفه‌جویی شده در نیروگاه‌های تجدیدپذیر پرداخت شد.
بر اساس این گزارش، ارزش کل حواله‌های سوخت صرفه‌جویی شده در نیروگاه‌ها به مبلغ بیست و پنج هزار میلیارد (25،000،000،000،000) ریال (موضوع بند (ی) تبصره (15) در قانون بودجه سال 1400 کل کشور) است که توسط شرکت ملی گاز ایران به سرمایه‌گذاران این حوزه تحویل و پرداخت شد.
گفتنی است که با پیگیری‌های ساتبا تحقق این مهم منجر به تسویه بخش قابل توجهی از مطالبات سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر بخش خصوصی شده است.
در پایان خاطرنشان می‌‍‌شود با استفاده از سایر اعتبارات و ظرفیت‌های قانونی در بودجه سال 1401 کل کشور، امید می‌رود باقی مانده مطالبات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز تا پایان سال جاری تسویه و پرداخت شود.
به موجب ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وزارت نفت مکلف است نسبت به سوخت صرفه جویی شده نیروگاه ها و در راستای موضوع بهینه سازی مصرف سوخت، مبالغ صرفه جویی شده را به نیروگاه های بازگرداند که این مهم مدت ها به صورت مطالباتی انباشته شده و در نیروگاه ها باقی مانده بود که اخیرا وزارت نفت نسبت به انجام این مهم قانونی اقدام کرد و مبلغ 25 هزار میلیارد ریال از این مطالبات را پرداخت کرد.


برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :