١٤٠١/٠٨/٣٠ ٣:١٧ ب ظ
کد خبر : ٧٣٢٨٤
سخنگوی صنعت برق به بازار انرژی گفت:
در صورت تامین سوخت نیروگاه ها از سوی وزارت نفت، خاموشی زمستانه نخواهیم داشت
رجبی مشهدی گفت: بر اساس قول وزارت نفت به تامین سوخت گاز و گازوئیل نیروگاه ها، قطعا در زمستان امسال مشکلی بابت خاموشی زمستانه نخواهیم داشت.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفتگو با بازارانرژی، درباره میزان سوخت زمستانه نیروگاه ها و احتمال خاموشی ها در فصل سرد سال گفت: بیش از 75 درصد سوخت نیروگاه ها گاز است و خوشبختانه شرکت ملی گاز با برنامه ریزی که به عمل آورده قرار است 50 درصد بیشتر از سال قبل، گاز نیروگاه ها را تامین کند.
وی ادامه داد: با توجه به سردی هوا و احتمال برودت سرما ممکن است گاز کمتری به نیروگاه ها تعلق گیرد زیرا تامین گاز خانگی همیشه در اولویت بوده است که در آن صورت سوخت جایگزین  ویا سوخت دوم که گاز مایع ( گازوئیل) است از سوی شرکت ملی نفت به نیروگاه ها ارائه می شود.
مشهدی درباره میزان گازمایع نسبت به سال قبل و ذخایر موجود گاز مایع نیروگاه ها نیز گفت: وزارت نفت، در سال 1400 نسبت به سال های قبل تر گازوئیل بیشتری به نیروگاه ها ارائه داد که امسال نیز به همان میزان سال قبل ذخایر نیروگاه ها از سوخت گاز مایع تامین شده است و نیروگاه ها ذخایر مناسبی از گازوئیل برای تامین برق زمستانی در اختیار دارند. 
بر اساس این گزارش و بنابر گفته اسکندری معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر در مخازن نیروگاه‌ها سوخت گاز مایع ذخیره شده است و با توجه به موضوعات مطرح شده در فضای مجازی نسبت به مصرف 35 میلیون مترمکعب سوخت مازوت برای نیروگاه ها، این طور به نظر می رسد که مصرف سوخت مازوت در اولویت نیروگاهی  نیست و گازمایع تنها جایگزین گاز برای مصارف سوخت نیروگاهی در نظر گرفته شده است.


برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :