١٤٠١/١٠/١٧ ٢:١٢ ب ظ
کد خبر : ٧٣٣٣٠
حسین سلاح‌ورزی گفت:
زیرساخت قانونی لازم برای اعمال حاکمیت شرکتی در کشور وجود ندارد
نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است علاوه بر اینکه زیرساخت قانونی لازم برای اعمال حاکمیت شرکتی در کشور وجود ندارد، ساختار موجود اقتصاد کلان و سیاست‌گذاری کشور هم مجال کافی به شرکت‌ها برای استقرار حاکمیت شرکتی نمی‌دهد.
به گزارش بازار انرژی، حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز در سمینار «حاکمیت شرکتی؛ ضرورت بقا و تداوم عملکرد سازمان‌ها در شرایط کنونی»، با اشاره به اینکه موضوع حاکمیت شرکتی نیز مانند بسیاری دیگر از مفاهیم اقتصاد مدیریت در ایران مورد جفا و غفلت قرار گرفته است، عنوان کرد: به ازای هر یک رتبه بهبود شاخص ادراک فساد در کشورها تا ۷/ ۱ درصد رشد اقتصادی پایدار میسر خواهد بود. در نتیجه نباید از نقش و تأثیر حاکمیت شرکتی بر بهبود شاخص ادراک فساد و کاهش فساد و افزایش شفافیت غافل شد.
او با بیان اینکه کشور ما زیرساخت‌های لازم را در زمینه حاکمیت شرکتی در قوانین خود ندارد و در نتیجه از نظر قانونی در این حوزه با مشکلات زیادی مواجه هستیم افزود: هرچند قرار بوده قانون تجارت به‌روز شود اما این اتفاق همچنان رخ نداده و قوانین بسیار پراکنده‌ای در زمینه شرکت‌داری وجود دارد که نتوانسته‌ایم آن‌ها را یکپارچه کنیم.
به گفته سلاح‌ورزی، علاوه بر تعدد مقررات و تکرر قانون‌گذاری‌ها، وضعیت ساختار موجود در اقتصاد کلان و سیاست‌گذاری کشور هم به‌گونه‌ای است که شرایط ناپایداری در این حوزه ایجاد کرده است و مجال کافی به شرکت‌ها برای استقرار حاکمیت شرکتی نمی‌دهد.
او ادامه داد: نباید اهمیت حوزه حاکمیت شرکتی را در صنعت و اقتصاد خود دست‌کم بگیریم. جریان‌سازی با کمک چنین رویدادهایی و همچنین افزایش اشتراک‌گذاری‌ها در این حوزه می‌تواند مزایای حاکمیت شرکتی را برای بخش خصوصی ملموس‌تر و عیان‌تر کند و ماهیت این موضوع را از یک کالای لوکس و هزینه‌بر و امری فانتزی به یک المان ضروری در بقا و توسعه سازمان‌ها به‌ویژه در بخش خصوصی تغییر دهد.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :