١٤٠١/١١/١٩ ١١:١٦ ب ظ
کد خبر : ٧٣٣٥٣
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد:
تولید روزانه 60 تا 70 میلیون متر مکعب گاز روزانه از پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با توجه به تعمیرات اساسی پالایشگاه ها و فازهای پارس جنوبی در سال گذشته توسط شرکت‌های ایرانی، تولید گاز امروز در این مجتمع روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعب بیش از تعهد انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی بازار انرژی به عسلویه، احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گازی نفت و گاز پارس امروز در نشست خبری با بیان اینکه مجتمع پارس جنوبی نخستین تولید خود را با حداقل ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در ابتدای دهه ۸۰ با تولید در فازهای ۲ و ۳ آغاز کرده است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۳ پالایشگاه این مجموعه در ۲۲ فاز حدود ۷۵ درصدگاز کشور را تولید می‌کنند.
باهوش اظهار کرد: با توجه به نقش اصلی گاز در سبد انرژی و روند رو به رشد مصرف گاز در کشور می‌طلبد که ارتباط با صنعت و دانشگاه و علمی کردن فرآیند تولید افزایش یابد تا استفاده بهینه‌ای از این نعمت خدادادی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه امسال واحد مرکاپتان با کیفیت جهانی به تولید رسیده است، ادامه داد: گوگرد یکی از محصولات این مجتمع است که افزون‌بر مصرف داخلی، صادر می‌شود.
باهوش با اشاره به اینکه باتوجه به شعار سال، این مجتمع در هر سه زمینه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی روند مطلوبی داشته است، ادامه داد: این مجتمع گازی امسال موفق شد رتبه نخست برای ساخت بار اول در کشور را کسب کند.
وی گفت: افزون‌ بر اینکه بیش از ۱۷ هزار نیروی انسانی در زمینه‌های مختلف در این مجتمع مشغول کار هستند، اشتغال‌ بالایی نیز در صنایع دیگر به‌صورت مستقم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: هرچند وابستگی ما در سال‌های اخیر با توجه به ساخت داخل و دانش بنیان به خارج از کشور بسیار کاهش یافته است اما هنوز وابستگی‌هایی وجود دارد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :