١٤٠١/١٢/١٦ ٩:٤٧ ق ظ
کد خبر : ٧٣٣٧٩
مجلس موافقت کرد،
دولت مجاز به تعدیل نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها شد
نمایندگان مجلس دولت را مجاز به تعدیل نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها با شروط مندرج در متن قانون کردند.
به گزارش بازار انرژی، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با جزء یک بند الف تبصره 14 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بخش درآمدی جزء یک بند الف تبصره 14 ماده واحده این لایحه آمده است: دولت مجاز است جهت حمایت از صنایع، نسبت به تعدیل نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها و سوخت صنایع مشروط به عدم کاهش منابع مذکور در صدر این جزء اقدام نماید.
اخیرا ، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مطرح کرده بود که به پیشنهاد تحصیل درآمد ۶۶۰ هزار میلیاردی دولت از محل فروش فرآورده های نفتی، نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی ها می تواند تعدیل شود.
در تبصره 14 لایحه بودجه 1402 پیشنهاد داده بود حدود 660 هزار میلیارد تومان از محل فروش فرآورده های نفتی و منابع هدفمندی، تحصیل درآمد کند که کمیسیون تلفیق موافقت کرد. از سوی دیگر دولت پیشنهاداتی درباره گران شدن هزینه سوخت صنایع و نرخ خوراک پتروشیمی ها در این بند مطرح کرده بود که کمیسیون تلفیق رأی به حذف این بخش داد. یعنی اختیار این مسئله را به دولت واگذار کرد تا دولت برای این مسئله راه حل لازم را مدنظر قرار دهد.
در بند نخست تبصره 14 تصویب شد که دولت اجازه دارد در راستای حمایت از بخش صنعت و تولید، نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی ها را تعدیل کند و این به معنای ارزان کردن هزینه سوخت این صنایع است. کمیسیون تلفیق در این تبصره، منابع درآمدی را کاهش نداده است بلکه به دولت اجازه داده می شود برای حمایت از صنایع، نرخ ها را کاهش دهد. مشروط به اینکه سقف منابع کاهش نیابد تا کسری بودجه صورت نگیرد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :