١٤٠٢/٠٢/٢٣ ١٢:٣٣ ب ظ
کد خبر : ٧٣٤٢٠
مدیر برنامه ریزی و مهندسی شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت گفت:
سوخت نیروگاه طرشت فقط گاز و بدون قطعی است
سوخت مصرفی نیروگاه طرشت فقط گاز است و طبق صورتجلسه تعیین شده، از این نیروگاه فقط ۴ تا ۵ ماه بهره برداری می شود بنابراین قطعی گاز شامل آن نمی شود.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، امیرحسین حسن آهی معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت تهران صبح امروز ۲۳ اردیبهشت در نشستی خبری گفت: باتوجه به اینکه در بافت شهری قرار گرفته ایم تنها سوخت ما گاز است و از خط ۱۰ اینچ به میزان ۳۰ هزار متر مکعب گاز دریافت و استفاده می کنیم.
وی با بیان اینکه ما بهره برداری از ۲ نیروگاه طرشت و سیکل ترکیبی شیروان را به عهده داریم، اظهار داشت: ظرفیت نیروگاه طرشت ۴۲ مگاوات و نیروگاه شیروان ۱۴۳۴ مگاوات است و جمعا ۱۴۷۶ مگاوات برق از این دو نیروگاه به شبکه سراسری تزریق می شود.
معاوم مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه طرشت تصریح کرد: دو برنامه تعمیرات ۱۰ روز برای واحدهای بخار و ۲۰ روزه برای واحد گازی تدارک ‌دیده‌شده بود که برنامه تعمیرات واحدهای بخار به طور کامل انجام شده و برنامه تعمیراتی واحد گازی ۱۸ روزه به پایان رسید.
وی با اشاره به اینکه پارسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار تعمیراتی در این نیروگاه انجام شده است، ادامه داد: نیروگاه طرشت یکی از نیروگاه‌های تهران است که از طریق شبکه فوق توزیع برق تولیدی را به شبکه تزریق می‌کند.
حسن آهی درباره مصرف سوخت نیروگاه اظهار داشت: نیروگاه طرشت در زمان احداث در ۵ کیلومتری شهر تهران قرار داشت و مصرف سوخت آن مازوت، سوخت مایع و گازوئیل بود اما اکنون باتوجه به اینکه در بافت شهری قرار گرفته ایم تنها سوخت ما گاز است و از خط ۱۰ اینچ به میزان ۳۰ هزار متر مکعب گاز دریافت و استفاده می کنیم.
وی یادآور شد: طبق صورتجلسه از این نیروگاه ۴ تا ۵ ماه بهره برداری می شود بنابراین قطعی گاز شامل آن نمی شود.
وی بازدهی نیروگاه طرشت را ۲۶ درصد عنوان کرد و گفت: پارسال با هدف افزایش راندمان قراردادی منعقد شد تا دو واحد بخار نیروگاه بازنشسته شده و ۶ واحد گازی جدید با مصرف آب صفر جایگزین شوند.
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت افزود: این واحدها ۵۸.۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاه اضافه خواهند کرد و بازدهی نیروگاه توسط ۶ مولد پایه گاز سوز به ۴۹ درصد خواهد رسید.
حسن آهی درباره میزان مصرف آب در نیروگاه طرشت ادامه داد: پارسال میزان مصرف آب در لاین آبفا به صفر رسید.
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت خاطرنشان کرد: نیروگاه برای تابستان امسال آماده کمک به شبکه برق است
حسن آهی با بیان اینکه ما در اوج بار ۴۲ مگاوات برق به شبکه تحویل می دهیم، درباره بازنشسته شدن نیروگاه خاطرنشان کرد: ما برای افزایش بهره وری و راندمان تصمیم گرفتیم ۲ واحد نیروگاهی را برکنار و مولد جدید با راندمان ۴۹ درصد وارد مدار کنیم که ظرفیت نیروگاه را به ۵۸.۸ درصد می رساند که این ظرفیت در پیک ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :