١٤٠٢/٠٣/٢٣ ٧:٣٤ ب ظ
کد خبر : ٧٣٤٤٦
مدیرعامل تولیدکننده مخازن CNG در پاسخ به سوال خبرنگار "بازار انرژی" گفت:
در صورت افزایش تقاضا، آمادگی افزایش تولید مخازن گاز CNG را داریم
مدیرعامل آسیاناما، مدیر شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی، گفت: در صورت افزایش تقاضا و بر اساس نیاز مصرف کنندگان، امکان افزایش ظرفیت تولید و تامین مخازن CNG در شرکت آسیاناما به عنوان تولیدکننده مخازن گاز طبیعی وجود دارد.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، صبح امروز 23 خرداد ماه بازدید خبرنگاران بازار سرمایه به مناسبت عرضه اولیه شرکت آسیاناما در بورس صورت گرفت و خبرنگاران از نزدیک شاهد روند تولید مخازن گاز طبیعی در مساحت 2.4 هکتار کارخانه تولیدی این مخازن قرار گرفتند.
شرکت آسیاناما با تصویب ناوگان حمل و نقل کشوری جهت جایگزینی سوخت CNGبه جای بنزین جهت کاهش واردات بنزین فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرد.
ناترازی بنزین و امکان استفاده از مخازن گاز طبیعی، سوال خبرنگار بازار انرژی از حسام خوشبین فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت آسیاناما در حاشیه بازدید و در یک نشست خبری مطرح شد که مدیرعامل این شرکت در پاسخ به این سوال به طرح توسعه شرکت و خرید زمین مجاور کارخانه آن را زمینه ای برای طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید مخازن طبیعی در صورت افزایش نیاز بازار اعلام کرد و گفت: زمین خریداری شده می تواند بنابه نیاز بازار در طرح توسعه و تولید محصول بیشتر به کار آید.
وی افزود: در حال حاضر تولید این شرکت 100 هزار مخزن در سال است و این شرکت می تواند افزایش تولید را مخازن را به 200 هزار مخزن نیز برساند.
وی گفت: تعهد به گاز سوز کردن یک میلیون خودرو در سال توسط دولت می تواند به صنعت CNG کشور کمک کند و ما امیدوار به تعهد دولت هستیم.
وی با اشاره به این مطلب که حاشیه سود آسیاناما 30 درصد است، در مورد قیمت گذاری روی مخازن تولیدی گفت: شرکت قیمت‌گذاری دستوری ندارد و در مورد قیمت‌ها براساس خرید مواد اولیه در کمیته فروش تصمیم‌گیری می‌شود.
به گفته او شرکت آمادگی صادرات را دارد، اما در حال حاضر تأمین نیاز داخل در اولویت است.
خوشبین فر در مورد تولیدات این شرکت گفت: در این کارخانه مخازن صنعتی نیتروژن، اکسیژن، آرگون و هیدروژن و نیز گازهای طبی اکسیژن تولید می شود و این مخازن بدون درز  و بدون‌ جوشکاری بوده و از ۲۰ تا ۱۳۵ لیتر به بازار عرضه می‌شود.
مدیرعامل شرکت ضمن اشاره به آمار تولید و فروش در سال گذشته گفت: میزان فروش در ۱۲ ماه اخیر ۵۲۰ میلیارد تومان بوده و ۸۵ هزار مخزن فروخته شده است. همچنین میزان سود ۱۵۰ میلیارد نسبت به مدت مشابه و ۶۵ درصد سود خالص است. رشد عملیاتی ۷۳ درصد و ارز ماشین آلات ۷۰۰ میلیارد و املاک و زمین ها ۵۵۰ میلیارد برآورد می‌شود.
لازم به ذکر است که مشتریان اصلی آسیاناما، شرکت های سایپا، زامياد و ایران خودرو هستند و آسیاناما یکی از شرکت های زیر مجموعه  سرمایه گذاری امید است که در آینده نزدیک عرضه اولیه خواهد شد. این شرکت در حال حاضر رقیب بزرگی ندارد و تنها کارخانه با این نوع محصول است که وارد بازار سرمایه می شود.



 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :