١٤٠٢/٠٣/٢٨ ٦:٣٠ ب ظ
کد خبر : ٧٣٤٥٠
مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران تاکید کرد؛
خاموش کردن وسایل سرمایشی و کولرها پس از پایان ساعت کار اداری
بر اساس طرح مدیریت مصرف بخش اداری کشور که از نیمه خرداد تا نیمه شهریوراجرایی می شود، همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی غیردولتی ملزم به اجرای آن هستند.
حبیب قراگوزلو مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در گفت و گو باخبرنگار بازار انرژی، تصریح کرد:بر اساس مصوبه دولت، ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات اداری هستند و برای دست یافتن به این هدف باید دمای تنظیم سیستم‌های سرمایش روی ۲۵ درجه تنظیم شود و یا استفاده از دور کُند کولر‌های آبی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی مد نظر است.
این مقام مسئول با اشاره به طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی برق افزود:این طرح در سال گذشته تنها برای مشترکان زیر الگو اجرایی شد، با این حال ۴۰ درصد مشترکان مشمول دریافت پاداش شدند. قبض ۸ میلیون مشترک رایگان شد و یا بستانکار شدند، اما امسال، طرح پاداش سراسری، 31 میلیون مشترک برق خانگی را در بر می‌گیرد و همه مشترکان اعم از آنهایی که مصرفشان داخل الگو و یا پرمصرف‌هامی‌توانند با کاهش مصرف خود به صورت پلکانی از پاداش بهره‌مند شوند.
وی با تاکید بر این موضوع که مصرف بهینه برق را از خودمان و در تمامی بخش های شرکت برق منطقه ای تهران شروع کرده ایم، ادامه داد: یکی از اقدامات دیگری که در برق منطقه ای تهران صورت گرفته، این است که مولد‌های اضطراری بین ساعت ۱۲ تا ۱۸ وارد مدار می‌شوند.
قراگوزلو با تشریح دیگر راهکارهای ساده به منظور بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق، ادامه داد: خاموش کردن روشنایی‌های اضافه، تنظیم سیستم سرمایشی روی دمای آسایش، خاموش کردن سیستم‌های اداری و کامپیوتری غیرضروری و غیره از جمله راهکارهای بی هزینه‌ای است که با رعایت این موارد می‌توان به شاخص ۳۰ درصدی تعیین شده برای کاهش مصرف برق در ساعات اداری دست یافت.
مدیر عامل برق تهران َمن به تشریح دیگر راهکارهای مصرف بهینه برق در ادارات، بر لزوم تعویض لامپ‌ها و چراغ‌های پرمصرف، از برق کشیدن وسیله‌های برقی، استفاده از سنسورهای روشنایی هوشمند، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن درب و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، استفاده از پروژکتورهای LED برای مسائل امنیتی مجموعه، رنگ آمیزی فضا با رنگ‌های روشن، استفاده از لامپ LED و SMD برای روشنایی گسترده و خاموش کردن لامپ‌های اضافی به عنوان دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق ادارات تاکید کرد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :