١٤٠٢/٠٤/١٠ ١٠:٢٣ ق ظ
کد خبر : ٧٣٤٦٥
کسب درآمد خانگی در ایام اوج بار تابستان
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران: با راهكارهاي ساده بویژه در برخی مناطق گرمسیری کشور، مشترکان خانگی می‌توانند تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پاداش دریافت کنند.
حبیب قراگوزلو در گفت وگو با خبرنگار بازار انرژی گفت: مشترکان صنعت برق، امسال باصرفه جویی در مصرف برق به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند که این پاداش نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ برابر داشته است و شامل همه مشترکان خواهد شد.
قراگوزلو ادامه داد: مصرف برق خانوار در مناطق «غیرگرمسیر» کشور در ایام گرم سال یعنی ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه ۳۰۰ کیلووات ساعت و در مناطق گرم کشور که ناگزیر به استفاده از کولر‌های گازی هستند، مانند بندرعباس، بوشهر و خوزستان تا ۱۰ برابر یعنی ۳۰۰۰ کیلووات ساعت است و براین‌اساس مشترک خانگی مناطق گرمسیر با خاموش‌کردن یک کولر اضافی و تنظیم دمای وسایل سرمایش بروی دمای آسایش یا همان ۲۴ درجه می‌توانند تا یک میلیون و پانصد هزار تومان پاداش صرفه‌جویی دریافت کنند .
وی افزود: این الگو از سوی کارشناسان صنعت برق بر اساس مصرف لوازم برقی که عموم خانوار‌های کشور مورد استفاده قرار می‌دهند، همچون روشنایی، یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و .. طراحی شده و مورد محاسبه دقیق قرار گرفته است.
مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران تصریح کرد: اگر مشترکی زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشته باشد، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی، ۲،۰۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کند، برای مصارف تا ۳۰۰ کیلووات ساعت، رقم به ۱۵۰۰ تومان، برای مصارف تا ۴۵۰ کیلووات ساعت این رقم به ۱،۰۰۰ تومان و برای مصارف تا ۷۵۰ کیلووات ساعت این رقم به ۵۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: یک کیلووات ساعت برق برابر با مصارف لوازم الکتریکی است که مجموع مصرف آن‌ها در یک ساعت به ۱۰۰۰ وات ساعت می‌رسد. مثلاً اگر ۴۰ لامپ ۵ وات همزمان در طول یک ساعت روشن نگاه داشته شوند، مصرف برقشان معادل یک کیلووات ساعت خواهد بود، حال تصور کنید هزینه روشن ماندن ۴ میلیون لامپ ۵ وات در مدت یک ساعت چقدر خواهد بود.
قراگوزلو از بدیهی‌ترین راهکار‌های مدیریت مصرف برق به استفاده صحیح از لوازم خنک کننده محیط ذکر کرد و افزود: این موضوع یعنی تلاش شود تا حد امکان از دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه در کولر‌های گازی و دور کند کولر‌های آبی استفاده شود.
وی ادامه داد: همچنین در زمان اوج مصرف برق که عمدتاً ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعد ازظهر یعنی اوج استفاده از کولر‌ها است، از روشن کردن دیگر لوازم برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی خودداری کرده و استفاده از آن‌ها را به ساعات اول صبح یا اواخر شب که مصرف کولر‌ها کاهش پیدا می‌کند، منتقل کنیم.
این کارشناس برق در ادامه، به توصیه های مدیریت مصرف برق تاکیدکرد: خودداری از روشن نگاه‌داشتن بی‌مورد تلویزیون در زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، خودداری از باز و بسته کردن بی‌مورد و طولانی درب یخچال و فریزر و خاموش نگاه داشتن روشنایی‌های منزل در ساعات روز از دیگر راهکار‌های مدیریت مصرف برق است، که می تواند مشترکان را از پاداش نيز بهره‌مند سازد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :