١٤٠٢/٠٥/٠٧ ٩:٤٣ ب ظ
کد خبر : ٧٣٤٩١
مدیرعامل برق منطقه ای تهران تاکید کرد:
استفاده از ظرفیت های طرح ملی پاداش در بخش تجاری و اداری تهران
قراگوزلو گفت: با مدیریت میزان مصرف برق مجتمع‌های تجاری و اداری تهران، ظرفيت حدود ۳۰ مگاوات کاهش مصرف برق وجود دارد.
حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه ای تهران در گفت وگو با خبرنگاربازار انرژی گفت: واحدهای صنفی در کشور به بخش های توزیعی، خدمات فنی، خدماتی و تولیدی تقسيم مي‌شوند و بر اساس آمارهای موجود، تهران، میزبان بیشترین واحد‌های تجاری و صنفی در کشور است.
وی ادامه داد: بنابر همین آمار‌ها، بیش از ۱۰ درصد از برق کشور در بخش تجاری به مصرف می‌رسد و در این میان اصناف روشنایی مانند لوستر، اصناف ویترینی که به تعداد زیاد از انواع لامپ و روشنایی استفاده می‌کنند مانند فروشگاه‌های بزرگ، جواهرفروشی‌ها، مراکز عرضه میوه و تره‌بار، بوتیک‌ها و همچنین اصناف یخچالی مانند رستوران‌ها و فروشندگان مواد غذایی بیشترین مصرف برق را دارند.
قراگوزلو با اشاره به استفاده از سیستم‌های سرمایشی به عنوان فصل مشترک تمامی واحد‌های صنفی گفت: در این واحدها عمدتاً از سیستم‌های پرمصرفی، چون اسپلیت و داکت اسپلیت استفاده می‌شود که با گرم شدن هوا، میزان بکار گیری این نوع از تجهیزات نیز افزایش می یابد.
این کارشناس برق با اشاره به وجود ۶۰۰ مرکز تجاری بزرگ در تهران، گفت: با مدیریت میزان مصرف برق مجتمع‌های تجاری و اداری می‌توانیم حدود ۳۰ مگاوات کاهش مصرف برق داشته باشیم که این میزان معادل مصرف برق ۳۰ هزار واحد مسکونی است.
وي با تاکید بر اهمیت طرح ملی پاداش مشترکان، در مورد چگونگی دریافت این پاداش اضافه كرد: مشترکان امسال با صرفه جویی در مصرف برق به ازای هر کیلوات ساعت تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند؛ این پاداش نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ برابر داشته است و شامل همه مشترکان خواهد شد.این میزان پاداش نسبت به میزان مصرف برق متفاوت است و مشترکانی که مصرف خود را کاهش دهند، مشمول پاداشت می‌شوند، البته هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات‌ساعت برق نیز کمتر می‌شود.
قراگوزلو راهکارهای مدیریت مصرف در بخش تجاری کشور را ساده عنوان کرد و افزود: با به کارگیری این راهکارها علاوه کاهش اوج مصرف به ویژه در شب، رفاه حال مشتریان، فروشندگان و فعالان بخش تجارت کشور نیز تامین خواهد بود و اصناف نیز از منافع آن نیز منتفع می شود.
قراگوزلو از جمله این راهکارها به استفاده از لامپ‌های LED فوق کم‌مصرف، استفاده از سیستم‌های سرمایشی دارای اینورتر (تنظم خودکار دمای محیط) و دارای گرید بهینه مصرف انرژی (برچسب انرژِی) به منظور کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مصرف برق،تنظیم دمای ۲۵ درجه کولر‌های گازی و داکت اسپلیت‌ها و استفاده از درب شیشه‌ای برای یخچال‌ها اشاره کرد.
وی ادامه داد: دیگر اینکه اصلاح ساختمان ها، درها و پنجره ها، نصب دماسنج و ترموستات براي تنظيم دما بسيار مناسب و اثرگذار است و اصناف و واحد‌های تجاری با این اقدامات می توانند علاوه بر کمک به پایداری شبکه برق، در روشن نگه داشتن چراغ خانه هزاران نفر گامی موثر بردارند.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :