١٤٠٢/٠٩/٠٥ ١٢:٠٩ ب ظ
کد خبر : ٧٣٥٦١
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران پیشنهاد داد:
کاهش ناترازی گاز با مشارکت بخش خصوصی در تصفیه گاز فلر
رضا پدیدار، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، بیان کرد: با رشد مصرف و واگذاری انشعابات جدید، ناترازی گاز به 250 میلیون مترمکعب رسیده؛ اما با مشارکت بخش خصوصی به‌ویژه در تصفیه گاز فلر می‌توان این ناترازی را تا حدی جبران کرد.
به گزارش بازار انرژی، رضا پدیدار عضو هیات نمایندگان اتاق ایران  گفت: سال گذشته ناترازی گاز 200 میلیون متر مکعب بود و برای امسال نیز با توجه به رشد مصرف طبیعی که هر ساله وجود دارد و این رشد مصرف در اقتصاد و صنایع هم به چشم می خورد به نظر می رسد این ناترازی به دلیل انشعابات جدیدی که بیش از یک میلیون برای مصارف خانگی داده شده، این ناترازی از 200 به 250 میلیون متر مکعب در سال جاری افزایش پیدا می کند.
وی ادامه داد: لذا برای مدیریت این میزان ناترازی، مشارکت بخش خصوصی می تواند کمک بسیار زیادی به دولت کند که در این جریان ناترازی بتواند آن تعادل نسبی را بوجود بیاورد و میزان ناترازی ما از این وضعیت به نصف کاهش پیدا کند.
وی گفت: یکی از شرایط موزون استفاده از گازهای فلر است. بر اساس قراردادهایی که استفاده از گازهای فلر در میادین جنوبی کشور داریم عمدتا این فلرها در اختیار شرکت ملی گاز و نهادهای وابسته است و چنانچه این قراردادهای فلر عملی شود بیش از 40 تا 50 میلیون مترمکعب گاز را می تواند به چرخه صنعت و مصرف برگرداند، لذا اگر دولت اجازه دهد و این قراردادها را به بخش خصوصی واگذار کند به تسریع در انجام و کاهش ناترازی کمک خواهد شد.
وی گفت: در گام بعدی سیاستگذاری هایی که دولت برای توزیع گاز به بخش خانگی، صنایع و یا مصارفی که ما برای اجرای قراردادهای بین المللی باید گاز را صادر کنیم نیز در این خصوص، بخش خصوصی می تواند یار و همراه دولت باشد تا در تنظیم صحیح سبد مصرفی، سبد تولید و سبد صادراتی یار تولید باشد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :