١٤٠٢/١١/٠٣ ٧:١٣ ب ظ
کد خبر : ٩٣٥٩٤
برای اولین بار ساخت مشعل بویلرهای صنعتی در مپنا
صبح امروز مشعل بویلرهای صنعتی مپنا که برای اولین بار در مصارف صنعتی مورد استفاده قرارمی گیرد، با حضور معاون وزیر صمت در شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا تست و افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، شرکت  مهندسی و ساخت بویلر مپنا موفق به طراحی، ساخت و تست مشعل‌های هوا و یا برنر بویلر به صورت  Low NOx شده است که این پروژه با ظرفیت 30 تا 100 مگاوات و با سوخت‌های متداول قرار است به تولید انبوه ونیاز در بخش های دیگر صنعت در کشور مورد استفاده قرار گیرد.
فردین شهریاری مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا در حاشیه افتتاح ساخت بویلر مشعل های صنعتی مپنا در مورد اهمیت ساخت این مشعل ها در کشور گفت: با ساخت این برنر بویلرهای صنعتی 30 درصد از ارزبری کشور جلوگیری می شود ضمن اینکه این مدل نسبت به مدل خارجی هم در دنیا ارزان تر است.
وی ادامه داد: در حدود 70 تا 75 درصد تجهیزات این مشعل های هوا در داخل و تجربه مهندسین ایرانی صورت می گیرد و این مشعل مربوط به بویلرهایی است که در صنایع پالایشی و پتروشیمی و بعضا نیروگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی درباره مزیت ساخت این مشعل های هوا و یا برنربویلرهای صنعتی گفت: این مشعل ها Low NOx  است یعنی آلودگی کمتری تولید می کند و حافظ محیط زیست است و معمولا هر بویلری که در صنایع استفاده می شود دو تا 4 مشعل داخل کوره بویلرها مورد استفاده قرار می گیرد و ظرفیت طراحی این مشعل بویلرها 30 تا 100 مگاوات است.
شهریاری درباره سوخت مورد نیاز این مشعل ها گفت: فعلا سوخت مورد نیاز آن گاز و گازوئیل است و ظرف چند ماه آینده از سوخت هیدروژنی آن نیز رونمایی خواهد شد.
وی درباره سرمایه گذاری اولیه برای ساخت این محصول در مپنا گفت: سرمایه گذاری اولیه برای خرید تجهیزات اولیه خارجی آن بود و حدود  100 هزار یورو برای تولید زیرساخت ها آن هزینه شده است و درحال حاضر در تولید انبوه این محصول هستیم و 4 تا از این محصول فعلا تولید شده و آماده ارسال به پروژه های مپناست.
شهریاری به فروش صادراتی آن نیز اشاره کرد و اعلام کرد: در ابتدا کار بازاریابی آن هم به طور همزمان صورت گرفته است و با انجام تست موفقیت آمیز آن کار تولید و صادرات آن نیز دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: مپنابویلر در تلاش است تا با انجام تحقیق و توسعه گسترده به همراه فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در حوزه ساخت برنر با ظرفیت‌های بالا، برخورداری از سوخت‌های مختلف و همچنین آلایندگی مناسب، جایگاه مناسبی در این زمینه نسبت به رقبای خارجی خود کسب نماید.
همچنین، سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌‌‌آلات و تجهیزات وزارت صمت نیز در حاشیه افتتاح برنر بویلر مپنا گفت: امروز به سمت تولید پکیج های فرایندی رفته ایم و بر اساس قانون حمایت حداکثری از ساخت داخل و محدودیت واردات محصولات مشابه ساخت داخل این مهم بیشتر دنبال می شود.
وی گفت: همچنین امروز شاهد فناوری جدیدی در مپنا هستیم محصولی که انحصار طراحی و ساخت آن در دست شرکت های آلمانی فرانسوی و هلندی بود اما این محصول در کشور ما توسط مهندسین و نخبگان ایرانی طراحی، ساخت و رونمایی شد.
وی در زمینه حمایت وزارت صمت از محصولات ساخت داخل، گفت: مهم ترین کار تجمیع سفارشات است. وقتی بر اساس قانون حمایت حداکثری اجازه خرید محصول مشابه داده نشود شرکت های داخلی خریدار محصولات داخلی می شوند و این تجمیع سفارشات بازار خوبی را برای تولیدکننده داخلی ایجاد می کند.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :