١٤٠٢/١١/٣٠ ٢:٢٦ ب ظ
کد خبر : ١٠٣٦١٦
وزیر صمت در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت:
متاسفانه با ناترازی شدید در تجارت مواجهیم
علی آبادی تاکید کرد: ما متاسفانه در صادرات با ناترازی مواجه هستیم و به جای صادرات به کشورهایی فقط واردات از آن کشورها داریم .
به گزارش بازار انرژی عباس علی آبادی وزیر صمت در اولین حضور خود در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ضمن تائید به ناترازی شدید در تجارت خارجی کشور، برای تهیه سند راهبردی تولید داخلی با همکاری بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.
وی صبح امروز 30 بهمن 1402 در این نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: موانع بسیاری برای صادرات وجود دارد از جمله پیچیدگی های بسیاری در انتقال پول مطرح است اما راهکارهایی هم برای رفع این موضوع وجود دارد.
وی ادامه داد: تامین مالی شاید یکی از موضوعات مهم در تولید و صادرات باشد اما معتقدم با همکاری بخش خصوصی و بدون دریافت وام می توان این کار را دنبال کرد به طوری که بنده 40 تا 50 میلیارد دلار پروژه اجرایی کرده ام که بدون استفاده از یک ریال وام و یا تسهیلات دولتی بوده و این مهم می تواند با استفاد از ظرفیت بخش خصوصی و تامین مالی از این بخش تحقق یابد و این ظرفیت ها در کشور وجود دارد.
علی آبادی گفت: در خصوص رفع موانع در مسیر تجارت کارهای زیادی داریم که باید انجام بدیم. همچنین موضوع تولید سند راهبردی برای داخل هم به صراحت می گویم وزارت صمت همراه شما در اتاق بازرگانی است . البته ما در وزار صمت سند راهبردی را تهیه کردیم و به نظر نمی رسد این سند با اهداف شما مغایرتی داشته باشد چون زمانی که این سند را نوشتم در جای شما نشسته بودم و همه نقطه نظرات اهالی صنعت و بخش خصوصی را در آن آورده ام.
وی ادامه داد: ما برای پیشبرد پروژه ها باید یکپارچه باشیم و دولتی و خصوصی نداریم و باید به هم کمک کنیم اما در کار هم دخالت نکنیم.
وی در پایان تاکید کرد که وزارت صمت آمادگی دارد در کنار فعالان بخش خصوصی با تمام وجود همراه باشد.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :