١٤٠٣/٠١/٠٦ ١١:٠١ ق ظ
کد خبر : ١٠٣٦٣٧
مدير عامل شركت برق منطقه‌اي تهران خبر داد:
شركت برق منطقه اي تهران در ظرفیت نیروگاه هاي توليد پراكنده تاريخ ساز خواهد شد
حدنصاب افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های توليد پراكنده برق تهران در دولت سیزدهم طی سال ۱۴۰۳ با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های جدید به 313مگاوات خواهد رسید.
به گزارش بازار انرژی از روابط عمومی برق منطقه ای تهران، افزایش ظرفیت نیروگاهی یکی از راهکارهایی است که وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای عبور از اوج مصرف برق در تابستان امسال برای آن برنامه ریزی کرده و با توجه به اقدامات انجام شده رکورد افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی در برق‌هاي منطقه‌اي در طي يكسال شكسته خواهد شد. بر اساس این گزارش در سال 1401 ، 4 مگاوات ظرفیت نیروگاهی به شبكه برق تهران اضافه شد كه با انجام اقدامات در دولت سیزدهم ظرفیت نیروگاه‌های توليد پراكنده در شركت برق منطقه‌اي تهران در سال 1402 سه رقمي شده و به حدود 103 مگاوات رسیده است که این اقدامات در تامین برق پایدار روزهای اوج مصرف تابستان نقش بسیار اثرگذاری خواهد داشت.
حبيب قراگوزلو مدير عامل شركت برق منطقه‌اي تهران با اعلام این خبر، گفت: حد نصاب افزایش ظرفیت نیروگاه‌هاي توليد پراكنده از اوج بار سال جاري تا اوج بار سال آينده خواهد شکست و با رشد سه برابري، 313 مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار بهره‌برداری مي‌شود.
قراگوزلو دریافت مجوز فروش گواهي ظرفيت توسط برق منطقه‌اي تهران را گامي بلند در تامين مالي و پرداخت مطالبات نيروگاه‌هاي توليد پراكنده دانسته و گفت: ما در حوزه توليد پراكنده اولين شركت برق منطقه‌اي هستيم كه موفق به اخذ مجوز فروش گواهي ظرفيت به ميزان 81 مگاوات در بورس انرژي شده ايم كه اين امر منجر به تامين مالي نزديك به 8000 ميليارد ريال براي سال آتي خواهد شد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :