١٤٠٣/٠٢/٢١ ٩:٤٨ ق ظ
کد خبر : ١٠٣٦٦٣
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شرق اعلام کرد:
تکمیل زنجیره ارزش هدفگذاری شرکت پتروشیمی بدر شرق
شرکت پتروشیمی بدر شرق با ظرفیت یک میلیون و 650 هزار تن متانول تولیدی، بنا دارد در جهت تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولاتی با ارزش تر و صادرات آن ها گام بردارد
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، بهزاد انصاری مدیرعامل شرکت پتروشیمی بدر شرق در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب که پتروشیمی بدر شرق در منطقه مکران چابهار قرار دارد و موقعیت جغرافیای این شرکت در تولید و صادرات در شرایط مطلوبی قرار دارد گفت: شرکت پتروشیمی بدر شرق از اواخر سال 1399 فعالیت اجرایی خود را آغاز کرده است و فعالیت این شرکت در زمینه تولید متانول به ظرفیت یک میلیون و 650 هزار تن است و در سال 1404 مراحل پیش راه اندازی این شرکت به اتمام می رسد.
انصاری افزود: سرمایه گذاری شرکت در حدود 234 میلیون یورو بوده و تمامی تجهیزات این مجتمع پتروشیمی در ایران و با توانمندی نیروهای داخلی ساخته شده است، به غیر از تجهیزاتی که نیاز به لایسنس داشته و الزاما از چین وارد شده است.
وی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش هم در همین مرحله احداث این مجتمع اطلاع رسانی کرد و در این باره گفت: فاز دوم زنجیره تکمیل ارزش این شرکت در حال مراحل مطالعاتی است و نیازمند 1.8 میلیارد یورو سرمایه گذاری است.
وی به صادرات این شرکت به دلیل موقعیت جغرافیای اشاره کرد و گفت: این شرکت با توجه به نزدیکی به اقیانوس آرام و بواسطه فاصله کم و هزینه صادراتی کمی که با کشورهای هدف دارد برای آن امتیاز محسوب می شود تا محصولات خود را به فروش رسانده و ارزبری برای کشور داشته باشد.
به گفته وی تکمیل زنجیره ارزش از متانول تولیدی این شرکت می تواند تبدیل به الفین، گلایکول و پروپیلن باشد که این محصولات مزیت بالایی برای تولید محصولات جانبی دیگر خواهد شد.

منابع انسانی اهرم کلیدی شرکت پتروشیمی بدر شرق است
انصاری مدیرعامل پتروشیمی بدر شرق به نیروی انسانی این شرکت اشاره کرد و گفت: تاکنون که این مجتمع در مراحل ساخت قرار دارد 5 میلیون نفر ساعت بدون حادثه داشته ایم و هیچ حادثه ایی روی نداده است که منجر به اتلاف زمان برای پیشبرد پروژه باشد.
انصاری شرکت پتروشیمی بدر شرق را به عنوان شرکتی کارآمد در زمینه حفظ کرامت نیروی انسانی این شرکت برشمرد و افزود: این شرکت به عنوان کارفرمای نمونه در سیستان و بلوچستان شناخته شده است و هفته گذشته لوح تقدیر به عنوان کارفرمای نمونه از منطقه آزاد چابهار دریافت کرده ایم.
وی گفت: 9 درصد از نیروی کارفرمایی این شرکت مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و از نیروهای بومی استفاده کردیم و به این نیروها آموزش های لازم داده شده و بعد به استخدام شرکت درآمده اند.
وی تاکید کرد: پوشش بیمه ای، تامین هزینه برای بیمارهای خاص کارکنان و نیروی انسانی این شرکت و تامین هزینه های جاری پرسنل از نکاتی است که شرکت بدر شرق سعی در حمایت از نیروی انسانی و داشتن منابع انسانی کارآمد را در سرلوحه برنامه ریزی های خود قرار داده است.
شرکت مجتمع پتروشیمی بدر شرق منطقه آزاد چابهار در 1392 با هدف سرمايه گذاري و مشاركت در اجراء و احداث پروژه هاي صنعتي تجهيزات منابع ،نفت ،گاز ،پتروشيمي،انرژي و بهره برداري از آنها به ثبت رسیده است و در سال 1399 کار اجرایی و عملیاتی احداث را آغاز کرده است.
 
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :