١٤٠٣/٠٢/٢١ ٨:٥٤ ب ظ
کد خبر : ١٠٣٦٦٧
شرکت بازرسی و کیفیت استاندار ایران در مسیر ارتقا کیفی محصولات تولیدی در کشور
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)با شعار "کیفیت مسئولیت همه ماست" ابزارهای موثری در جهت بازرسی و کنترل کیفی محصولات تولیدی و خدماتی به کار بسته است و این سیاست را در بخش های مختلف نفت و گاز، خودرو، نیروگاه ها و دیگر صنایع دنبال می کند.
به گزارش بازار انرژی، امروزه ایمنی، کیفیت و حفاظت از محیط‌زیست از اهمیت ویژه‌ای در جوامع بشری برخوردار است و یکی از ابزارهای موثر در این مسیر، می‌تواند بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های بازرسی باشد که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در سال 1368 با هدف ارائه خدمات فنی، مهندسی، کارشناسی و تحقیقاتی جهت ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، تدوین استانداردهای موردنیاز صنایع و نظارت بر حسن اجرای پروژه‌ها و حسن ارائه خدمات به کار گرفته است.
حسین کهتری مدیر بخش سایت و عملیات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار بازار انرژی به ارائه گزارش فعالیت این شرکت پرداخت و گفت: فعالیت شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران عبارت است از بازرسی و نظارت بر اجرای استانداردها به منظور ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی، مهندسی فرآیند، نصب و راه اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی، نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی، و ایجاد ارتباط و همکاری با مؤسسات و سازمان‌های ذیربط به منظور تدوین استانداردهای مورد نیاز و ارائه خدمات کارشناسی در زمینه سیستم‌های مدیریت کیفیت است .
وی گفت: شرکت ISQI دو سالی است که برنامه ریزی گسترده و منسجمی برای بازرسی کیفیت در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی پیش گرفته است و در نظر دارد سرآمد این عرصه شود زیرا قبلا بیشتر در حوزه خودرو بازرسی و کیفیت را انجام می داد.
وی در خصوص بازرسی در حوزه صنعت بیان کرد: در بخش حوزه صنایع سه رویه را پیش گرفته ایم که بازرسی کالا، صنعتی و سایت و عملیات است. در بخش بازرسی کالا مربوط به گمرکات است و هر آنچه در حوزه نفت و گاز یا خارج از صنعت نفت در بخش واردات و صادرات آن وجود داشته باشد که نیازمند بازرسی باشد ما این خدمات را ارئه می دهیم.
کهتری ادامه داد: بازرسی، تایید صلاحیت، در رشته های مختلف کالایی مانند مواد غذایی و صنعتی که سرویس دهی انجام می دهد این بازرسی و تایید صلاحیت از سوی ما که مورد تایید سازمان ملی استاندارد هم هستیم، ارائه می شود و به نوعی گواهینامه صادرات و واردات نیز صادر می شود.  
وی به بخش بازرسی صنعتی اشاره کرد و گفت: در بخش بازرسی صنعتی، نظام بازرسی مختلفی داریم که مشتری ما در صنعت مثلا نفت و گاز، پالایشی و فولادی و غیره است و زمانی که بخواهند سایتی را راه اندازی کند باید تجهیزاتی را بسازند و یا راه اندازی کند نیازمند بازرسی و کنترل کیفی است که ما در حوزه بازرسی و کنترل کیفی متخصصینی داریم و کلیه اقدامات بازرسی را انجام داده و تایید صلاحیت هایی برای تولید و یاراه اندازی ارائه می دهیم.
وی افزود: یا در بخش بهره برداری نیز ممکن است واحدی نیاز به بازرسی کیفی داشته باشد و یا در زمان تعمیرات مانند صنعت نفت و یا نیروگاهی اگر نیاز به بازرسی داشته باشند، متخصصین مورد تایید ما به سایت مورد نظر رفته و نظرات و کنترل کیفی را انجام می دهند.
این مدیر حوزه کنترل کیفی در صنایع به پالایشگاه تهران به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: ما نزدیک به 20 نیرو از متخصصین مان را در پالایشگاه تهران گذاشتیم و کل اورهال های این پالایشگاه اعم از تعمیر و یا تعویض قطعه را دنبال می کنند.
به گفته وی، در شرکت ISQI کل پکیج های بازرسی و آزمون ها و تست های غیرمخرب به کارفرماها ارائه می شود، خدماتی که در گذشته وارداتی بوده ولی امروز با همت متخصصین ما این امور پیگیری می شود.
کهتری به حوزه سایت و عملیات اشاره کرد و گفت: در بخش سایت و عملیات بازرسی هایی در حوزه مثلا خوردگی قطعه تجهیزاتی داریم که اگر قطعه ایی دچار خوردگی باشد راهکاری می دهیم که اولا از خوردگی جلوگیری شود و یا این خوردگی به حداقل برسد.
وی در حوزه بازرسی  وارائه گواهینامه های کیفیت گفت: شرکت های بازرسی فنی گواهینامه هایی برای مثلا جرثقیل ها، بویلرها و یا مخازن ارائه می دهد که این گواهینامه ها معمولا 6 ماهه است و سپس اگر نیاز به بازرسی و کنترل کیفی داشته باشد روی آن انجام شده و مجددا گواهینامه جدید 6 ماهه و یا یکساله صادر می شود.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین در زمینه ارائه خدمات به صنایع و شرکت‌ها و نظارت برحسن اجرای موارد کیفی قراردادها و پروژه ها، بالا بردن سطح علمی و فنی پرسنل شاغل در صنایع و ایجاد ارتباط و همکاری با شرکت‌های جهانی با نگاه ویژه به صنایع و پروژه های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی، مخابرات، فناوری اطلاعات، خودرو و نیرومحرکه، ریلی، دریایی و هوانوردی فعالیت دارد.
ماموریت و ارزش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، افزایش نفوذ نام ISQI تا سطح اولین انتخاب جامعه ایرانی به منظور ایجاد اطمینان از ایمنی و کیفیت و حضور فعال در بازارهای بین‌المللی است.
همچنین مأموریت شرکت ارتقاء ایمنی، کیفیت و آرامش در زندگی از طریق توسعه دانش و تکنولوژی، نظارت و اجرای استانداردها و کمک به انتخاب بهتر مصرف‌کنندگان است که دستیابی به این اهداف با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و کارآمد، دانش فنی روز، به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته و مشارکت فعال کارکنان مبتنی بر استراتژی و برنامه‌­ریزی هدفمند شرکت و استفاده از توانمندی های بخش خصوصی حاصل می‌شود.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :