١٤٠٣/٠٣/٠٨ ١٢:٢٠ ب ظ
کد خبر : ١٠٣٦٨٤
شب گذشته با حضور جمع کثیری از فعالان بخش خصوصی صنعت برق،
دومین سالگرد محمد پارسا فعال بخش خصوصی صنعت برق برگزار شد
دومین سالگرد محمد پارسا فعال صنعت برق با حضور جمع کثیری از فعالان، دست اندرکاران حوزه بخش خصوصی صنعت برق وعلاقمندان به بزرگمرد و موسس سندیکای صنعت برق در هتل هما برگزار شد.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، شب گذشته دوشنبه 7 خرداد ماه 1403 در هتل همای تهران، دومین مراسم بزرگداشت سالگرد محمد پارسا، از فعالان حوزه تشکلی صنعت برق، بانی تاسیس سندیکای صنعت برق ایران و از اصلی‌ترین بنیانگذاران فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته و انجمن تابلوسازان برگزار شد.
این مراسم که با همت پویا پارسا پسر او در هتل همای تهران برگزار شد از کلیه روسای اتاق های بازرگانی ایران و تهران، فعالان بخش خصوصی و تشکل های حوزه صنعت برق و علاقمندان به مرحوم پارسا دعوت به عمل آمد.
در بخشی از این مراسم ضمن یاد و خاطرات مرحوم پارسا به ارائه تاریخچه فعالیت او پرداخته شد و برخی از حاضرین به ایراد سخنانی از این مرد بزرگ پرداختند.
محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران در مراسم بزرگداشت محمد پارسا مرد صنعت برق ایران گفت: آقای پارسا همواره دغدغه ملی داشت و در جهت منافع ملی مردم گام برمی داشت.
او ادامه داد: آقای پارسا یک جمله معروف داشت و آن این بود که ایران در یک منطقه استراتژیک قرار دارد و قابلیت تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه داراست. اما متاسفانه به دلیل سیاست گذاری های غلط این ایده بزرگ نه تنها عملی نشده بلکه کشور با ناترازی شدید انرژی مواجه است.
رئیس پارلمان بخش خصوص تهران در ادامه درباره علت های ناترازی انرژی گفت: سیاست های نادرست و قیمت گذاری دستوری صنعت برق را به وضع دچار کرده است. حتی بسیاری از قوانین وضع شده در این حوزه اجرایی نشده است.
او ادامه داد: یکی از قوانین اجرا نشده تشکیل رگولاتوری در صنعت برق است که حدود 4 سال پیش در شورای رقابت به تصویب رسید.
او با اشاره به افزایش مصرف برق به 72 هزار مگاوات در ایام پیک سال گذشته، اظهار داشت: حتی صنعت دارو که یک صنعت استراتژیک و پیچیده محسوب می شود دچار قطعی برق شده بود.
نجفی عرب از کسری حدود 4 هزار مگاوات برق در استان تهران خبر داد و افزود: برای این ناترازی باید حتما چاره ای اندیشیده شود. در این راستا اتاق بازرگانی تهران آمادگی این را دارد که از سرمایه گذاران این حوزه حمایت کند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در حال حاضر 52 درصد تولید برق توسط بخش خصوصی و خصولتی و 48 درصد دیگر توسط بخش دولتی انجام می شود.
او همچنین گریزی هم به اقتصاد یارانه ای کشور زد و گفت: برخی آمار مقدار یارانه انرژی پرداختی در کشور را 150 و برخی هم 170 میلیارد دلار اعلام می کنند. البته قالیباف رئیس مجلس به تازگی مقدار یارانه انرژی را 110 میلیارد دلار اعلام کرده است. با وجود حجم بالای یارانه پرداختی اما اقدامی در جهت تعدیل قیمت انرژی و حذف یارانه انرژی انجام نمی شود.
در این مراسم بزرگداشت محمد پارسا از کتاب " در مسیر تندباد" که به مجموعه یادداشت ها، مقالات و مصاحبه های محمد پارسا اختصاص دارد رونمایی شد و در پایان این کتاب به هر یک از مهمانان اهدا گردید.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :