١٤٠٣/٠٤/٢٦ ٩:٣٩ ب ظ
کد خبر : ١٠٣٧٠٢
قائم مقام کارگروه پتروشیمی ستاد مرکزی نفت و انرژی رئیس جمهور منتخب اعلام کرد:
راهبری توسعه پتروشیمی در دولت چهاردهم مزیت نسبی اقتصاد ایران
امین کاوه در گفتگو با بازار انرژی بیان کرد: توسعه پتروشیمی مزیت نسبی و ارزش افزوده ای برای اقتصاد ایران دارد که دولت چهاردهم می تواند با راهبری این صنعت و توسعه آن با صنایع تکمیلی، مسیر رشد اقتصادی را هموار کند.
به گزارش بازار انرژی، امین کاوه قائم مقام کارگروه پتروشیمی ستاد مرکزی نفت و انرژی دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب در گفتگو با خبرنگار ما، به فعالیت این کارگروه پتروشیمی که از تیرماه سالجاری فعالیت خود را آغاز نموده است اشاره کرد و گفت: فعالیت این کارگروه طی حکمی از سوی ستاد دکتر مسعود پزشکیان صورت گرفته است و در این راستا، کارگروه پتروشیمی جلساتی در حوزه صنعت نفت و متمرکز در صنعت پتروشیمی برگزار کرده است که این جلسات با همفکری میان مدیران و دست اندرکاران صنعت پتروشیمی بوده است.
کاوه در این گفتگو، پیشنهاداتی را به رئیس جمهور منتخب برای آینده صنعت پتروشیمی و حوزه صنعت نفت مطرح کرد که یکی از این پیشنهادات توسعه صنعت پتروشیمی و رفع مشکلات آن است.
وی در این گفتگو بیان کرد: صنایع تکمیلی در صنعت پتروشیمی پاشنه آشیل توسعه این صنعت است زیرا با توسعه صنایع تکمیلی به نوعی درآمد و رشدی پایدار برای صنعت پتروشیمی و اقتصاد کشور خواهد بود.
کاوه اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش می تواند علاوه بردرآمد پایدار به اشتغالزایی نیز کمک کند و محصولاتی با ارزش افزوده بالاتری را برای اقتصاد رقم بزند. محصولاتی که بعضا وارداتی بوده و با تولید آن در داخل می توانیم به کاهش مصرف ارز نیز کمک کنیم.
قائم مقام کارگروه پتروشیمی ستاد مرکزی نفت و انرژی رئیس جمهور منتخب با اشاره به انتخاب فردی به عنوان وزیر نفت دولت چهاردهم که بتواند در توسعه صنعت پتروشیمی راهبری بهینه ای داشته و به توسعه این صنعت کمک کند، گفت: رئیس جمهور منتخب برای انتخاب وزیر نفت می بایست فردی اصلح را انتخاب کند که برای راهبری این صنعت برنامه و اقدامات سازنده ای را به کار ببرد به گونه ای که این فرد اقداماتی را ترتیب دهد تا سرمایه گذاری این صنعت برای سرمایه گذاران جذاب بوده و مشارکت بیشتری را در این بخش شاهد باشیم.
به گفته کاوه در صورت سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و تولید محصولاتی با ارزش تر، اقتصاد صنعت نفت می تواند در بخش پتروشیمی گام های بلندتری را برای تولید و دستیابی به بازارهای بین المللی بردارد و این نکته تنها با مدیریت فردی کارآمد نتیجه بخش خواهد بود.
  
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :