١٤٠٣/٠٥/٠٨ ٤:٥٥ ب ظ
کد خبر : ١٠٣٧٠٦
مدیرعامل شرکت قطعات توربین شهریار خبر داد:
صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری با بازسازی قطعات نیروگاهی
مدیرعامل شرکت قطعات توربین شهریار گفت: دانش و توانایی متخصصان کشورمان برای بازسازی قطعات داغ نیروگاهی در این مجموعه موجب صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد دلاری از زمان تاسیس این شرکت تاکنون شده است.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، اصغر حکیمی مدیرعامل شرکت قطعات توربین شهریار، صبح امروز 8 مردادماه در جریان بازدید خبرنگاران از این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این شرکت در حوزه بازسازی و ساخت انواع قطعات نیروگاهی، بازسازي و ساخت ياتاقان، ساخت انواع بسكت‌هاي سرد، گرم و میانی نيروگاهي مشغول به فعالیت است، افزود: این مجموعه از جمله شركت‌هاي انگشت شمار جهاني در زمينه بازسازي قطعات داغ نيروگاه‌هاي گازي بوده که در این خصوص از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند است.
وی با اشاره به اینکه اين شركت با بازسازي و تكميل عمليات ساخت قطعات توربين‌هاي گازي نقش مهمی در حفظ سطح توليد برق كشور و کاهش خاموشی‌های تابستان بر عهده دارد، ادامه داد: در صورت عدم وجود چنین شرکتی بایستی قطعات برای بازسازی به خارج از کشور ارسال و یا قطعات نو از خارج کشور خریداری می‌شد.
حکیمی اضافه کرد: با توجه به شرایط تحریمی کشور این موضوع یا ممکن نبود و یا نیازمند صرف زمان بسیار طولانی و خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور بود که این مسئله هزینه‌های تولید برق را چندین برابر کرده و تعمیرات نیروگاهی را با وقفه و تاخیر مواجه می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه خدمات این شرکت مانع وابستگی به خارج از کشور و خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور شده است، گفت: این مجموعه سالانه قادر به ساخت و بازسازی ۸۰۰ معادل ست (حدود ۵۰ توربین نیروگاهی) است که انجام این اقدامات موجب صرفه‌جویی ارزی سالانه ۸۰ میلیون دلار برای کشور شده است.
مدیرعامل شرکت قطعات توربین شهریار با تاکید بر اینکه این شرکت از زمان تاسیس تاکنون با باسازی و ساخت ۱۱ هزار معادل ست قطعات نیروگاهی باعث صرفه‌جویی ارزی بالغ بر یک میلیارد دلار شده است، افزود: انجام خدمات این شرکت برای کشورهای همسایه از جمله در عراق و سوریه باعث ارزآوری چهار میلیون دلاری برای کشور شده است.
حکیمی با اشاره به سیر صعودی خدمات ارائه شده از سوی این شرکت، گفت: این مجموعه خدمت‌رسانی به نیروگاهها را با تولید سالانه ۵۳ معادل ست قطعات نیروگاهی آغاز کرده بود و طی سال‌های اخیر تولید خود را به بیش از ۱۲ برابر رسانده است؛ به نحوی که در سال گذشته این رقم به عدد ۶۷۰ معادل ست رسیده است.
وی با بیان اینکه این شرکت در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی و ملزومات یدکی پیشرفتهای چشمگیری داشته است، عنوان کرد: این مجموعه طی سال‌های اخیر در کنار افزایش سهم بازار داخلی در حوزه نیروگاهی در پی گسترش خدمات خود از نیروگاهها به شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی و ورود به بازار کشورهای همسایه برآمده است.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :