١٤٠٣/٠٥/١٤ ١٠:٥٧ ق ظ
کد خبر : ١٠٣٧١٠
پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) برگزار شد
پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با شعار "فناوری پاک" و با راهبرد کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه پایدار در صنعت پتروشیمی آغاز به کار کرد.
به گزارش بازار انرژی، پانزدهمین دوره همایش پتروشیمی ایران یا Iran Petrochemical Forum(IPF) صبح امروز (یکشنبه 14 مرداد) آغاز به کار کرد که بیش از 40 سخنران ایرانی و خارجی، هفت کارگاه تخصصی، هفت جلسه ترویج کسب‌وکار و بیش از 70 شرکت داخلی و خارجی و نمایندگان آن‌ها حضور دارند.
این رویداد بین المللی با شعار محوری فناوری پاک به دنبال طرح و کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه پایدار و رعایت مؤلفه‌های آن در صنعت پتروشیمی است که مشارکت مؤثر و همراهی بخش خصوصی و دولتی در برگزاری آن، نمایانگر رویکردی متفاوت به مباحث حاکمیتی و نویدبخش آینده‌ای بهتر است.
در مراسم آیین افتتاحیه این همایش، آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مجمع نظام طی سخنانی بیان کرد: نارترازی یک از موضوعاتی است که به توقف تولید و زیاندهی در تولید منجر شده است که باید تعیین تکلیف شود.
وی گفت: بر اساس بیانات رهبری که فرموردند باید به 8 درصد رشد اقتصادی رسید باید بخش خصوصی راه خود را برود و از طرفی سیاستگذاری اقدامی پزشکیان رئیس جمهور نیز برای همراهی از اجرای رشد اقتصادی 8 درصد است.
آقامحمدی گفت: یکی از بیانات رهبری اجرای سیاست اصل 44 قانون اساسی است که هنوز کامل اجرایی نشده است و باید نسبت به آن تصریح شود. همچنین نکته مهم دیگر همکاری ین المللی است و ما باید با نقشه راه همکاری های منطقه ای بین همسایگان را پیاده سازی کنیم.
عبدالحسین بیات، رئیس صندوق بازنشستگی نفت نیز در این مراسم گفت: موضوعی که به عنوان تکلیف در برنامه توسعه هفتم است، نقش صندوق‌های بازنشستگی در توسعه ضروری است و بر این اساس شکل گرفته اما صندوقی است که در این ۷۰ سال ماهیت غیر دولتی دارد.
وی ادامه داد: سیاست‌های کلان سرمایه گذاری صندوق نفت هیچ ارتباطی با وزارت نفت ندارد و اگر روزی نتوانیم مستمری را پرداخت کنیم هیچ ارتباطی با وزارت نفت ندارد.
به گفته این مقام مسئول هدف ما تا ۱۰ سال آینده پرداخت ۳۶ همت ماهانه به بازنشستگان است که باید تأمین شود.
وی ادامه داد: اصلاح ساختار سبد دارایی‌ها یکی از راهبردهای صندوق بازنشستگی نفت است.
وی خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم بدون اینکه نظرات متخصصان را بدانند این برنامه را تنظیم کردند به طوریکه فعالیت اقتصادی در صندوق‌ها محدود شد.
بیات در حوزه اهمیت به صادرات و درآمد ارزی گفت: ما در صندوق ماهیت 60 و 40 را رعایت کردیم یعنی 60 درصد درآمد ارزی و 40 درصد درآمد ریالی است. از این رو ما در فرایند سرمایه گذاری خارجی کا رکردیم.
وی درباره فعالیت های صندوق بازنشستگی گفت: ما در حوزه بورس، محیط زیست، استخراج نفت و گاز، فناوری اطلاعات و غیره فعال هستیم و به عنوان نمونه سرمایه گذاری صندوق در استخراج نفت و گاز 11 درصد و در فناوری 7 درصد است.
به گفته وی پرهیز از هزینه های غیرضروری، توسعه صنایع تکمیلی زنجیره ارزش از جمله سیاست های اجرایی ما در صندوق بازنشستگی نفت است.
پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با محور «فناوری پاک» ۱۴ و ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :