١٣٩٦/١٠/٠٤ ١:٠٣ ب ظ
کد خبر : ٧١٠٩٨
تولید بنزین سبز در پالایشگاه آبادان
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شركت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي ايران ، با راه اندازی مرحله نخست واحد آلکیلاسیون شرکت پالایشگاه آبادان توليد سوخت ارزشمند بنزین سبز از روز گذشته اغاز شد.
رییس هیات مدیره شرکت پالایش نفت آبادان با اعلام این خبر گفت: دستاورد راه اندازی این واحد راهبردی، تولید بنزین باکیفیت و اکتان ۹۶ است.
 
اصغر رمضانی افزود: در پی بروز مشکل مكانيكي در واحد بازيافت اسید سولفوريك پالایشگاه و عدم امكان بازيافت اسيد مصرفي واحد الكيلاسيون از چهار سال گذشته واحد الكيلاسيون نیز اجباراً از سرويس خارج شد كه از زمان خرید تجهیزات این واحد بیش از ۶ سال می گذرد که متاسفانه تاکنون بلا استفاده مانده بود اما پس از تغییرات مدیریتی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، معاون وزیر نفت طی حکمی به اینجانب ماموریت ویژه دادند که با حضور مستمر در پالایشگاه آبادان این واحد را به مرحله تولید برسانم. با همکاری و همفکری بی نظیر تمامی مدیران، متخصصان و به ویژه کارکنان زحمتکش و خدوم بخش های مختلف پالايشگاه آبادان با بحث و بررسی های لازم و نگاه به منابع موجود ابتدا برنامه مدونی جهت راه اندازی این واحد تهیه و بر اساس برنامه و نظارت های مستمر و حمایت های معاون وزیر نفت از این پروژه از ديروز این واحد وارد مدار تولید شد.
رمضانی تصريح كرد: این واحد هم اکنون در سرویس عملیاتی قرار گرفته و بنزین الکیلیت به ميزان ۵۵۰ هزار لیتر در روز با اکتان ۹۶ (بنزین سبز) تولید مي كند.
رییس هیات مدیره شرکت پالایش نفت آبادان تاکید کرد: با تولید این فرآورده با ارزش ، C4 موجود در محصول گاز مایع تبديل به بنزين مي شود و علاوه بر آن ارتقاء جنبه هاي زیست محیطی نيز از اهداف موردنظر در اين طرح است .
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :