١٣٩٧/٠٤/٢٠ ٢:٣١ ب ظ
کد خبر : ٧١١٧٦
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در روز عرضه اولیه این شرکت گفت:
افزایش ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی پارس پس از عرضه اولیه
حسنی گفت: امروز با توجه به عرضه ارزش ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بازار برای پتروشیمی پارس در روز جاری، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور ارزش سهام این شرکت به هدف ۲۰ هزار میلیارد تومانی دست یابد.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی،  مسعود حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس در نشست خبری امروز خود همزمان با آغاز عرضه اولیه سهام پتروشیمی پارس گفت: با عرضه اولیه امروز مبلغ ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی از طریق بازار سهام جذب و از هدایت نقدینگی به سمت بازارهای کاذب و غیر متشکل جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه پتروشیمی پارس یکی از سودآورترین شرکت‌های بورس در گروه پتروشیمی‌ها خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به عرضه کشف ارزش بازاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی پتروشیمی پارس در روز جاری و همچنین تلاش سهامداران عمده برای ایجاد ارزش افزایی بیشتر، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور ارزش سهام این شرکت به هدف ۲۰ هزار میلیارد تومانی دست یابد.
وی با بیان اینکه پتروشیمی پارس ۴۰ درصد تولید گاز LPG کشور را در اختیار دارد، گفت: در عین حال ۸۰ درصد تولید منومر استایرن کشور در این مجتمع پتروشیمی تولید می‌شود که از مجموع محصولات تولیدی حدود ۶۰ درصد به ۵ پتروشیمی بزرگ کشور فروخته می‌شود و همچنین ۳۰ درصد از گاز LPG مستقیما از طریق پتروشیمی پارس صادر می‌شود.
حسنی درباره نحوه محاسبه قیمت تمام شده گاز غنی شده ورودی به مجتمع پتروشیمی پارس، گفت: با توجه به فرمول محاسباتی گاز غنی شده معادل ۶۲ درصد از مجموع قیمت کامپوننت‌ها مبنای محاسبه قیمت تمام شده گاز غنی شده شرکت است.
در ادامه این جلسه سید علی حسینی معاون برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج فارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اعمال تحریم‌های هسته‌ای آمریکا از ۱۳ مردادماه امسال چه تمهیداتی برای برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی پارس اندیشیده شده، گفت: در حال حاضر کل LPG تولیدی این پتروشیمی صادر می‌شود و طبیعی است از بابت هر مشکلی که برای منابع ارزی مملکت ایجاد شود، پتروشیمی پارس نیز با تبعاتی مواجه شود
وی درباره دلیل شائبه تعلیق عرضه اولیه این سهم پیش از ظهر امروز گفت: عرضه پتروشیمی طرح از جمله عرضه‌های اولیه خاصی بوده که به دلیل وجود مشکلات اداری طبیعی است با ایرادهایی مواجه شود و هر لحظه اتفاقی بیفتد. از شب گذشته با تشکیل تیم بحران برای حل مشکل ایجاد شده و تلاش برای انتشار صورت‌های مالی، این ایراد برطرف و سازمان بورس برای عرضه اولیه متقاعد شد. بر همین اساس حاضریم بابت هرگونه تعهد و یا درخواستی از سوی سازمان بورس پا پیش بگذاریم.
وی در برابر این پرسش که نرخ منومر استایرن تولیدی پتروشیمی پارس که به صورت خام فروشی به سایر مجتمع‌ها تزریق می‌شود براساس چه نرخی تعیین شده گفت: در حال حاضر این نرخ براساس قیمت ارزش موجود در تابلوی بورس کالا تعیین می‌شود که طبیعی است در صورت تغییر هرگونه تغییر در قانون این نرخ نیز دستخوش تغییر خواهد شد.
به گفته وی در صورت آزاد شدن نرخ منومر استایرن به طور مشخص مبلغ ۲۰ تومان به ازای هر سهم بر روی EPS ۵۰۰ تومانی پتروشیمی پارس تاثیر گذار خواهد بود.
 
  
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :