١٣٩٨/٠٢/١٢ ٢:٥٠ ب ظ
کد خبر : ٧١٣٨٤
نایب رئیس شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس گفت:
کشورها وابسته به محصولات پتروشیمی ایران هستند
عبادزاده گفت: شاید کشورها وابسته به خوردو ایرانی نباشند اما محصولات پتروشیمی ایران در بین کشورها جایگاه ویژه ای دارد و به آن نیازمندند.
به گزارش سهام انرژی، رضا عبادزاده رئیس هیات مدیره شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار سهام انرژی گفت:‌ کشورها وابسته به محصولات پتروشیمی ما هستند و شاید هیچ کشوری وابسته به خوردو ایران نباشد مثلا به خودرو دیگرکشورها وابسته باشند اما در مورد محصولات پتروشیمی ما این گونه نیست. محصولات پتروشیمی ایران در دنیا جایگاه ویژه و بازار خوبی دارد.
عبادزاده افزود:‌ محصولات پتروشیمی یک ارزش افزوده بالایی دارد که توانسته است این جایگاه را برای خود به دست آورد.
وی درباره تمرکز در فروش محصولات در بازارهای بین‌المللی، اینکه کلیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی ایران در حوزه تجارت، محصولات خود را از یک کانال رسمی به بازار عرضه کنند، گفت:‌ البته هر چه تعدد فروش ایجاد کنیم بد نیست و برای فروش، گزینه های متعددی را در نظر بگیریم بهتراست اما اینکه به شیوه دستوری فقط یک شرکت مشخصی را در نظر بگیریم که به امور صادرات محصولات پتروشیمی ایران بپردازد این جای تامل دارد.
وی درزمینه این طرح نیز که چند سال پیش از طرح های پیشرو شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بود، آن را طرح پیشرو دانست و گفت: در جاهایی شاید طرح خوبی باشد اما نباید برای شرکت ها به شیوه دستوری مطرح شود.
عبادزاده افزود:‌ در مجموع اگر صرفا بازار، برای فروش محصولات تصمیم بگیرد بهتراست و خود تولید کننده در جریان فروش، مستقیما کالای خود را در بازار بین المللی به فروش برساند این نیز شیوه مناسبی است. اما در نهایت در حوزه تجارت، امور دستوری جواب نمی دهد و باید دید بازار چه تصمیمی می گیرد.
به گزارش سهام انرژی، شرکت تجارت صنعت خلیج فارس با هدف افزایش میزان رضایت مشتریان از طریق ارا‌ئه خدمات مهندسی فروش، عرضه محصولات با کیفیت و دارای برند معتبر جهانی و قیمت‌های رقابتی در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد تا با بهره‌‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود و توسعه آنها، اقدام به عرضه انواع تولیدات پتروشیمی و شیمیایی و فراورده‌‌های نفتی و خدمات مرتبط با آنها در داخل و خارج از کشور با استفاده از فناوری نوین ارتباطی با هدف ایجاد ارزش برای مشتریان و سایر ذی‌نفعان نماید. این شرکت کارگزار انحصاری فروش محصولات تولیدی در شرکت‌های تابعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس است.
ماموریت اصلی این شرکت، عرضه‌کننده انواع تولیدات پتروشیمی و شیمیایی و فراورده‌های نفتی و خدمات مرتبط با آنها در بازارهای داخل و خارج از کشور با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی با هدف ایجاد ارزش برای ذی‌نفعان است.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :