١٣٩٨/٠٣/٢٠ ١٢:٢٢ ب ظ
کد خبر : ٧١٤١٧
ظرفیتی جدید در شرکت آب و نیرو رونمایی شد؛
نصب و راه‌اندازی یک واحد نیروگاهی توسط بخش تعمیرات نیروگاه لوارک
تعمیرات اساسی واحد دوم نیروگاه لوارک شامل دمونتاژ واحد، نصب، تنظیمات و راه‌اندازی نهایی، توسط بخش تعمیرات نیروگاه لوارک و بدون حضور سوپروایزر، مشاور و پیمانکاران خارجی صورت گرفت.
به گزارش سهام انرژی از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مهندس مرادی مدیرعامل شرکت با اعلام این خبر افزود: این اقدام می‌تواند پتانسیلی جدیدی را برای شرکت آب و نیرو در نیروگاه لوارک و سایر نیروگاه‌های در حال بهره‌برداری به وجود آورد.
وی با اشاره به سابقه راه‌اندازی نیروگاه لوارک در سال‌های گذشته به همت متخصصین داخلی گفت: ترک کار و خروج سوپروایزرهای خارجی عاملی بود که در اواخر دهه 80 باعث شد راه‌اندازی نیروگاه لوارک بیش از یک سال به تعویق بیافتد و نهایتاً با قبول ریسک‌های عملیات توسط شرکت، فرآیند نصب و راه‌اندازی واحدها توسط پیمانکار داخلی و با حضور مشاور داخلی انجام گرفت که در آن زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت.
 وی افزود: این اتفاق در نیروگاه لوارک، نسلی را در این نیروگاه پرورش داد که امروز بدون حضور سوپروایزرهای خارجی و داخلی و با اتکای بر دانش فنی موجود در مجموعه می‌توانند تمامی مراحل نصب و راه‌اندازی یک نیروگاه برق‌آبی به پیچیدگی نیروگاه لوارک را با دقت بسیار و نتایج کاملاً مناسب و تقریباً با یک‌چهارم هزینه برآوردی انجام دهند و این راهی است که باید در مجموعه‌های دیگر نیز بپیمایم و مدیریت بهره‌وری را با مدیریت هزینه کردن جایگزین نماییم.
مدیرعامل شرکت ضمن تقدیر از عوامل اجرایی بخش تعمیرات این نیروگاه افزود: ایجاد ظرفیت‌های داخلی و توسعه دانش عملی پرسنل مستلزم اعتماد و ریسک‌پذیری مدیران است و این حس همکاری و همفکری موجود بین پرسنل و مدیرمجموعه، عامل موفقیت در این فرآیند پیچیده فنی است.
شایان ذکر است با راه‌اندازی نیروگاه، «پارامترهای سنجش وضعیت» شامل ارتعاشات، دما و ... اندازه‌گیری شد که دامنه نواسانی این پارامترها در مقایسه با وضعیت سابق، بسیار بهتر ارزیابی شد و که نشان دهنده از دقت و تکنیک برتر در تنظیمات واحد اورهال شده توسط متخصصان داخلی است.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :