١٣٩٨/٠٥/١٣ ٢:٠٥ ب ظ
کد خبر : ٧١٤٩١
مدیرعامل فرابورس ایران به "سهام انرژی" گفت:
بازار سرمایه، آماده کمک به تامین مالی صنعت نفت است
هامونی گفت: ما درنامه رسمی که به وزارت نفت ارسال کردیم کلیه ابزارهای مالی بازارسرمایه را برای تامین مالی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اعلام کردیم و منتظر جواب از سوی وزارت هستیم تا اقدامات لازم را انجام دهیم.
امیرهامونی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سهام انرژی در حاشیه نشست خبری فرابورس ایران، با اعلام این مطلب که تعاملات خوبی برای معرفی ابزارهای تامین مالی به صنعت نفت شده است گفت: برای وزارت نفت اوراق مختلفی منتشر کردیم که اخیرا هم 3 هزار میلیارد تومان اوراق منفعت برای پروژه های شرکت ملی نفت از طریق فرابورس منتشر شد و کاملا آمادگی داریم تا از طریق ابزارهای مالی به تامین مالی صنعت نفت کمک کنیم.
به گفته وی اوراق گواهی سلف موازی استاندارد که در بورس انرژی منتشر شده است اوراق منفعتی است که از محصول آینده شرکت ملی نفت در بازاراستفاده می شود.  
وی در زمینه یکی از ابزارهای مالی برای برندسازی جایگاه های بنزین گفت: در آن نامه رسمی مثلا پیشنهاد استفاده از ظرفیت های بازار برای توسعه برندها و علائم تجاری در جایگاه عرضه بنزین و CNG را مطرح کردیم و دیگر ابزارهای مختلفی را در راستای تامین مالی در نظر گرفتیم که در صورت موافقت وزارت نفت می توانیم با استفاده از ظرفیت مالی بازار، آن ها را اجرایی کنیم.
 نماد فرابورس 20 مرداد در بازار اول گشایش می یابد
امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در نشست خبری در جمع خبرنگاران به بهانه ورود این شرکت به بازار اول در زمینه عملکرد فرابورس ایران اظهار داشت: فرابورس با 3 نیروی انسانی آغاز به کار کرد و طی سال های گذشته ارزش بازار ان از 8 میلیارد تومان به 350 هزار میلیارد تومان و نیروی انسانی به 133 نفر افزایش یافته است.
وی درباره افزایش 50 درصدی شاخص فرابورس طی این مدت اظهار داشت: تعداد سهامداران فرابورس در سال گذشته 13 هزار نفر است. همچنین در عرصه بین المللی توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد و در بین اعضای فدراسیون جهانی بورس ها با 106 درصد بازدهی رتبه اول را در سال گذشته کسب کند.
بازار SME ها و کوچک ماندن آن ها
هامونی SME درباره دلایل و کوچک ماندن آنها در بازار گفت: دو مانع اصلی برای رشد این بازار وجود دارد یکی حاکمیت شرکتی و شفافیت در ارائه صورت های مالی شرکت های  SME است که موجب شده با وجود تعداد بسیار زیاد شرکت های در صف پذیرش تنها 18 شرکت استانداردهای مدنظر فرابورس را کسب کنند و پذیرش شوند.
به گفته وی معتقدیم بازار SME یکی از بازارهای آینده دار و روشن خواهد بود و در این مسیر باید دستگاه های مختلف نظیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، شهرک های صنعتی و وزارت صمت همکاری هایی انجام دهند.
استارت آپ ها برای ورود به بورس صورت مالی مشخصی ندارند
مدیرعامل فرابورس در زمینه حضور استارت آپ ها گفت: بیش از این چند استارتاپ تلاش‌هایی کردند تا وارد بورس شوند اما به دلیل فقدان صورت مالی معتبر شفاف و نظام مالی مقتدر و اصولی نتوانستند به هدف خود برسند. در واقع هم اکنون نیز ما از سوی این شرکت‌ها درخواستی نداریم و خودشان به نظر پیگیر ورود به بازار سرمایه نیستند.
وی در ادامه گفت: تا کنون ۲۹ شرکت دانش‌بنیان در بورس و فرابورس عرضه اولیه شده‌اند و ارزش آن‌ها بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است. اما باید توجه کرد که خط قرمز  بازار سرمایه عدم شفافیت مالی و حاکمیت شرکتی است و با رعایت این موارد در آینده می‌توان رشد استارتاپ‌ها در بازار سرمایه را بیش از همیشه شاهد بود.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :