١٣٩٨/٠٧/٣٠ ٣:٤٠ ب ظ
کد خبر : ٧١٦٤٧
پذیرش سهام شرکت آوا نوین در فرابورس ایران
مدیرعامل و نماینده سهامدار عمده سرمایه گذاری آوا نوین با اعلام آخرین وضعیت از عرضه اولیه ۳ زیر مجموعه تا پایان سال، سیاست تقسیم سود و وعده کسب بازدهی جالب ۶ ماهه خبر دادند.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی، جلسه معارفه شرکت سرمایه گذاری آوا نوین با هدف اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور علیرضا قدرتی مدیرعامل، مالک رحمتی قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان اقتصادی کوثر به عنوان نماینده سهامدار عمده، جواد وکیلی معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان کوثر و اصحاب رسانه قبل از ظهر امروز برگزار شد تا این شرکت 60 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 25 درصدی سهام معادل 150 میلیون سهم برای فردا باشد.
رحمتی با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر طی یک سال گذشته سه شرکت نیروگاه زاگرس کوثر، کشت و صنعت شریف آباد و تولید گوشت مرغ ماهان به عنوان شرکت های تابعه وارد فرابورس شده اند، گفت: سرمایه گذاری آوا نوین چهارمین رکت زیرمجموعه از این سازمان بشمار می رود که فردا عرضه اولیه 25 درصدی سهام آن در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می شود. همچنین تا پایان سال برنامه عرضه اولیه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر ، مرغ مادر دیزباد و کشت و صنعت اشراق در دستور کار است که هلدینگ وارد بورس و دو شرکت دیگر به فرابورس ورود می کنند.
وی افزود: پیش تر سیاست اجرایی سازمان، عرضه ۷۰ درصد از شرکت‌های تابعه در بورس و فرابورس اعلام شده بود که اکنون این وعده محقق و بیش از 70 درصد پرتفوی، بورسی شده و ورود همه شرکت‌های زیرمجموعه به بازار سرمایه در دستور کار است. به سهامداران توصیه می شود باتوجه به اینکه سرمایه گذاری آنی به بازار سرمایه و اقتصاد ضربه می زند از خریدهای احساسی خودداری و از نگاه گذرا حذر کنند تا رشد موجود در این بازار پایدار بماند.
رحمتی با اشاره به تعهد افزایش سرمایه حداکثر شش ماه بعد از تاریخ عرضه اولیه سهام ادامه داد: در این راستا سرمایه اسمی از ۶۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. در این میان صندوق سرمایه گذاری این شرکت برای خلق ارزش و ثروت در حال طراحی است و سازمان ضمن حمایت از این سهم ،برنامه برای عرضه بیشتر سهام ندارد.
قدرتی مدیرعامل "وآوا" درخصوص تاریخچه شرکت گفت: سرمایه گذاری آوا نوین سال 83 تاسیس و در آذر سال 97 تغییرنام یافت. افزایش سرمایه از 60 به 100 میلیارد تومان از محل سود انباشته یا آورده نقدی بزودی توسط هیات مدیره اعلام و اعمال خواهد شد.پرتفوی این شرکت در حال حاضر بالغ بر 80 میلیارد تومان است که عمده سرمایه گذاری ها در بازار سرمایه و 7 میلیارد تومان هم سهام غیر بورسی دارد.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :