١٣٩٩/٠٩/٠٩ ١١:١٨ ق ظ
کد خبر : ٧٢٢٧٥
در مجمع عادی فوق العاده پتروشیمی نوری مطرح شد:
افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی نوری تا افزایش تولید محصول در سال 99
مجمع فوق العاده پتروشیمی نوری افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل سود انباشته را به تصویب رساند.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، مجمع فوق العاده پتروشیمی نوری صبح امروز یکشنبه 9 آذر با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه 200 درصدی از محل سود انباشته مورد موافقت سهامداران را به تصویب رساند. با این میزان افزایش سرمایه 200 درصدی، سرمایه شرکت پتروشیمی نوری از ۳ هزار میلیارد ریال به ۹ هزار میلیارد ریال رسید.
صانعی مدیرعامل این شرکت در یک مصاحبه آنلاین در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن اشاره به افزایش سودآوری این شرکت در سال 99 به افزایش تولید بالاتر از ظرفیت در 8 ماهه سال 99 اشاره کرد و گفت: پتروشیمی نوری 108 درصد ظرفیت اسمی یعنی 8 درصد بالاتر از ظرفیت برنامه ای تولید می کند و این روند همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
وی درباره میزان فروش شرکت شرکت بیان کرد: در ماه آبان ماه آنچه در کدال هم ذکر شده میزان فروش کم شده اما تولید همچنان بالاست و این مختص ماه آبان است و در دیگر ماه های سال 99 میزان فروش در شرایط مطلوبی بوده حتی در ماه های گذشته فروش بیش از تولید بوده اما سعی داریم تا پایان سال این میزان تولید و فروش را به یک بالانس مناسبی برسانیم.
وی درباره زمان بهره برداری پتروشیمی هنگام به عنوان سرمایه گذاری این طرح گفت: تولید محصولات اوره و آمونیاک در پتروشیمی هنگام تحقق خواهد یافت و تولید آمونیاک  را در سال 1400 با ظرفیت 726 هزار تن در نظر داریم انجام دهیم و تولید اوره نیز در سال 1401 با ظرفیت یک میلیون و 55 هزار تن تحقق خواهد یافت.
به گفته وی تولید اوره حاشیه سود بسیار بالایی خواهد داشت زیرا پتروشیمی هنگام در شرایط بسیار مناسبی به لحاظ محلی و نزدیکی به دریا و شرایط مناسب صاراتی می تواند سود بسیار خوبی برای پتروشیمی نوری به عنوان سرمایه گذار داشته باشد.
صانعی درباره وضعیت پتروشیمی نوری در شرایط اصلاح بازار بورس گفت: همانطور که می دانید با وجودی که شاخص بورس از دو میلیون به یک میلیون و 200 رسید اما سهم نوری اصلاح قابل توجهی نداشت زیرا این شرکت و دیگر شرکت های پتروشیمی دارای سهام بنیادی هستند و کمتر در شرایط نوسان قرار می گیرند و دوم اینکه این شرکت ها سودآوری ناشی از تداوم تولید دارند و روند و افزایش تولید و پیش بینی حاشیه سود آن ها می تواند این شرکت ها را در شرایط مطلوبی نگه دارد.
صانعی درباره صادرات این شرکت گفت: 60 درصد محصولات نوری صادراتی است و ما توانستیم در سال 99 نزدیک به 55 درصد محصولات خود را صادر کنیم. البته وظیفه داریم بازار داخل را اشباع کنیم که این کار را انجام دادیم.  
وی درباره برنامه توسعه ای این شرکت پس انجام سه طرح و پروژه پتروشیمی نوری، برش سنگین و زیرو فلرینگ، گفت: ما در نظر داریم پروژه ای را در واحد پژوهش و فناوری انجام دهیم که اگر تحقیقات و نتیجه کار مثبت بود سر فرصت آن را اعلام خواهیم کرد.
صانعی در پاسخ به پرسشی که چرا هزینه فروش در آمارهای منتشرشده از سوی نوری پایین آمده است، گفت: یکی از دلایل کاهش هزینه بر مبنای افزایش صادرات نوری در سال 99 بود زیرا هزینه لجستیک و حمل محصولات صادراتی ما کاهش یافته بود و این هم به دلیل برنامه ریزی شرکت تجارت صنعت از زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است که توانست این موضوع را مدیریت کند.
مدیرعامل پتروشیمی نوری در زمینه نرخ خوراک گفت: نرخ خوراک تابعی از قیمت جهانی نفت است. در سال 99 قیمت محصولات و قیمت خوراک با هم تناسب دارند و هر چه خوراک بالاتر برود قیمت محصولات هم بالا می رود و قیمت ها به بازار نفت و اینده آن بستگی دارد.
وی درباره رفع تحریم ها و وضعیت مطلوب شرکت های پتروشیمی گفت: با رفع تحریم ها صادرات ما نیز بیش از این خواهد بود و تولید با ارزش افزوده بالاتری صورت می گیرد.

برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :