١٣٩٩/١١/٢٨ ٩:٣٣ ق ظ
کد خبر : ٧٢٤٠٦
مدیرعامل پتروشیمی لردگان خبر داد:
نخستین محموله صادراتی پتروشیمی لردگان صادر شد
‌محمودی گفت: این شرکت با ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۸۰ هزار تن اوره به عنوان ششمین مجتمع پتروشیمی کشور و به دست متختصصان و نیروهای داخلی افتتاح شده است.
به گزارش سهام انرژی از روابط عمومی گروه سرمایه گذاری ایرانیان( پترول) محسن محمودی مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اعلام این مطلب اظهار کرد: طی ماه آینده صادرات اوره به میزان ۳۰ هزارتن به کشور های همسایه خواهیم داشت که به ازای هر تن ۲۶۰ دلار ارزآوری آن خواهد بود.
وی بیان کرد :این پتروشیمی در منطقه‌ای افتتاح شده که کشاورزی و دامداری از ظرفیت‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود و امروز یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور را در اختیار دارد.
محمودی افزود:  ۸۰ درصد از نیروهای متخصص و غیرمتخصص این مجتمع را نیروهای بومی استان تشکیل می دهند.
محمودی خاطر نشان کرد:طرح اوره آمونیاک لردگان با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور،  یک طرح صادراتی است و این نکته بسیار مهم است که در پتروشیمی لردگان هم جهش صادرات را شاهد خواهیم بود و هم جهش تولید را.
محمودی افزود: باتوجه به تنوع محصولات پتروشیمی در بالادست، توسعه صنایع پتروشیمی در پایین‌دست نیز در دستور کار قرار گرفت و پارک اوره رزینی با ارزش افزوده بالا تعریف و در حال اجرا می باشد
مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: در حالی صادرات محصولات را انجام دادیم که ۳۰ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه را از ابتدای ساخت و بهره بردای را در کارنامه خود داریم.
امضای چهار تفاهم نامه همکاری پتروشیمی لردگان با تولیدکنندگان ساخت داخل
همچنین بنابراین گزارش، امضای تفاهم نامه همکاری مابین پتروشیمی لردگان وشرکت های اهتمام جم،دیلمان فیلتر،بافندگی نورو کوشاتوربورکمپرسورسپاهان به صورت جداگانه در نمایشگاه ساخت داخل صنعت پتروشیمی در جزیره کیش انجام شد.
این تفاهم نامه در راستای منویات مقام معظم رهبری جهت توسعه داخلی سازی از یکسو و استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و صندوق حمایت از علم و فناوری از سوی دیگر، با هدف تسهیل پیوند تقاضا و عرضه فناوری و نوآوری با سازندگان داخلی منعقد شد.
در دومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل محسن محمودی مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به پتانسیل های مناسب در کشور گفت: امضای این تفاهم نامه ها ضمن کمک به توسعه شرکت های داخلی و انتقال دانش سبب توسعه اشتغال در کشور می شود
مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به اهمیت داخلی سازی به خصوص در صنعت پتروشیمی افزود :در کشور ظرفیت و پتانسیل های بالایی وجود دارد و باید از آن استفاده بهینه شود.
وی گفت: موضوع این تفاهم نامه ها جهت تامین کیسه های لمینت، فیلترهای ۴۰ و ۱۰ میکرون اسنتلس استیل و UFC85 و حمایت از ساخت داخل و رونق تولید است.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :