١٤٠٠/٠٧/١٢ ١:٠٢ ب ظ
کد خبر : ٧٢٧٦٢
براي نخستين بار در تاريخ صنعت پتروشيمي ايران،
هيزل، مغلوب شركت بازرگاني پتروشيمي شد
بازرگاني پتروشيمي از پيروزي تاريخي اين بنگاه اقتصادي ايراني در دادگاه عالي امارات و استيفاي حقوق آن به معادل ارزش حدودي 350 ميليون دلار خبر داد.
به گزارش سهام انرژی از روابط عمومی شرکت بازرگاني پتروشيمي، سرانجام پس از گذشت ماهها کار زارنفس گیر حقوقی، حکم صادره در دعوای حقوقی شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) علیه شرکت هیزل، به تأیید نهائی دیوان عالی دبی در امارات متحده عربي رسید.
گفتنی است، رای دادگاه بدوی در پرونده مذکور در ماه آگوست ۲۰۲۰ میلادی (مرداد ماه ۱۳۹۹) صادر شده است و بر اساس اين راي، شرکت هیزل به پرداخت حدود ۷۸۰ میلیون درهم به عنوان اصل بدهی به علاوه خسارات با ارزش اقتصادی بالغ بر ۱.۲میلیارد درهم در حق شرکت PCC محکوم شد.
با توجه به معادل حدود 350 ميليون دلاري اين رای قطعی به نفع ايران مي توان گفت تقريبا نزدیك به نيمي از جريمه پرونده كرسنت برآورد مي شود كه به نفع ايران راي صادر شده است.
این حکم در ۲۷ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی(بهمن ماه ۱۳۹۹) در دادگاه تجدیدنظر (استیناف) دبی تأیید شد و سرانجام در تاریخ ۲۶سپتامبر ۲۰۲۱ (مهرماه ۱۴۰۰) در شعبه دیوان عالی دبی، مورد تأیید نهائی قرار گرفت.
اين پيروزي بزرگ حاصل تلاش دلسوزان نظام و مديران ولايت مدار كشورمان در بخش خصوصی است كه با وجود موانع و کارشکنی های مختلف، عزم خود را براي تحقق دورنماي ايران آباد و سرافراز جزم كرده اند.
این گزارش يادآور مي شود که شرکت هیزل در این دعوا از مؤسسات حقوقی نامداری همچون شعبه مؤسسه حقوقی بیکر و مکنزی و وکلای مشهور آن در کشور امارات بهره گرفته بود که تيم حقوقي شرکت PCC (وکلای موسسه حقوقی اماراتی علی ابراهیم) توانستند با تلاش هاي فراوان و طاقت فرسا بر رقبای سرسخت خود و طرف دعوای شرکت PCC فائق آیند.
شرکت PCC تنها بنگاه اقتصادی ایرانی در میان مجتمع های پتروشیمی كشور  است که توانسته براي نخستين بار در دعاوی مطروحه در محاکم خارجی بر شرکت هیزل، غلبه و حقانیت خود را در مراحل مختلف دادرسی ثابت کند.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :