١٤٠٠/٠٧/٢٩ ١٢:٢٩ ب ظ
کد خبر : ٧٢٧٩٦
سخنگوی صنعت برق به "سهام انرژی" گفت:
جریمه میلیاردی قبض برق ماینرهای شرکت بورس تهران
سخنگوی صنعت برق گفت: تا جایی که اطلاع دارم شرکت توزیع برق تهران بزرگ، قبض دوره ای شرکت بورس تهران را بر مبنای قیمت صادراتی برق، یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به این شرکت اعلام کرده است که بر این مبنا از آن ها اخذ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در این گفتگوی اختصاصی، درباره جریمه ماینرها و بررسی صورت وضعیت این شرکت به دلیل اقدامی غیرقانونی گفت: جریمه یک میلیارد و 300 میلیون تومانی مصرف برق ماینرهای شرکت بورس تهران بر مبنای نرخ صادراتی به دلیل مصرف غیرمجاز برق دوره ای آن ها بوده که این رقم از این شرکت اخذ خواهد شود.
به گفته وی این قبض جریمه به شرکت بورس تهران اعلام شده است.
وی درباره این اقدام و مصرف برق توسط نهادهای قانون مداری مثل این شرکت گفت: شرکت بورس پیش بینی چنین جریمه ای را نکرده بودند و دور از چشم و بدون گرفتن مجوز مصرف برق، اقدام به انجام کار غیرقانونی کرده است.
رجبی مشهدی ضمن همکاری دستگاه قضا در این خصوص اعلام کرد: انتظار داریم از دستگاه های قضایی با جدیت و شدت با آن ها برخورد کنند.  
سخنگوی صنعت برق درباره این موضوع که وزارت نیرو چه تدابیری برای کشف و بررسی استفاده غیرقانونی ماینرها در مکان های دولتی و عمومی به کار بسته است، گفت: از مردم و بویژه افراد که در جاهایی که فعالیت دارند درخواست می کنیم اگر با مورد مشکوک مانند شرکت بورس برخورد می کنند  و از طریق شماره 121 و یا از طریق سایت شرکت توانیر اطلاع بدهند. بویژه در شرایطی که ما با کمبود برق و در فصل سال با کاهش تامین گاز هم مواجه هستیم، استفاده غیرمجاز از ماینرها ضرر بزرگی برای صنعت برق و مشترکین نیازمند به برق خواهد داشت.

نهاد ناظر بورس پاسخگوی جریمه میلیاردی سهامداران باشد
اخیرا کشف تعدادی دستگاه ماینر در شرکت بورس تهران، پرسش های متعدد و در عین حال بی پاسخی را در زمینه چرایی آن در پی داشت که در نهایت از سوی شبکه توزیع برق تهران بزرگ، این شرکت متضمن پرداخت جریمه میلیاردی هم شد. جریمه ای که به پای سهامداران شرکت بورس تهران نوشته خواهد شد؛ سهامدارانی که بی اطلاع از این رفتار سازمانی بوده اند. اما نکته حائز اهمیت رسیدگی به تخلفات مدیران این مجموعه است که همچنان درحاله ای از ابهام قرار دارد.  
پس از اعلام و تایید این خبر از سوی سازمان بورس اوراق بهادار این سازمان به عنوان نهاد ناظر بورس‌ها، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این موضوع در کمیته تخلفات سازمان بورس بررسی خواهد شد. حال سوال اینجاست که سازمان بورس، موضوع رسیدگی به تخلفات را تا چه مرحله ای دنبال کرده است و ایا استعفای مدیرعامل شرکت مهرتاییدی بر رفع این عمل غیرقانونی (البته به گفته سخنگوی صنعت برق)، بوده است و یا دیگر مدیران که خود در جریان خرید، نصب وراه اندازی ماینرها سهیم بوده اند باید پاسخگوی این جریمه میلیاردی هم باشند یا خیر؟
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :