١٤٠١/٠٧/٢٥ ١١:٢٤ ب ظ
کد خبر : ٧٣٢٤٩
عصر امروز 25 مهرماه 1401 در جزیره کیش گشایش یافت،
آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه " کیش اینوکس ۲۰۲۲ "
رویداد کیش اینوکس 2022، متشکل از چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، بخش نمایشگاهی رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ عصر دوشنبه 25 مهرماه با حضور رییس کل سازمان خصوصی سازی، رییس کل بیمه مرکزی، دستیار معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سرپرست شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جمعی از مدیران کشوری گشایش یافت.
مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاح نمایشگاه های فرصت های سرمایه گذاری کشور و بورس، بانک و بیمه  ضمن ایراد سخنانی خبرداد:  نخستین گام حضور بانک فراساحلی (افشور) به عنوان یکی از راهکارهای تامین مالی بین المللی در این جزیره با حضور یکی از این بانک ها برداشته شد.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه ها که به کیش اینوکس شهره است هم اکنون به رویدادی اثر گذار و قابل اعتماد در اکو سیستم اقتصادی کشور تبدیل شده است.
وی اضافه کرد:  انتخاب جزیره کیش به عنوان میزبان رویدادی هدفمند در پی آن است تا در چشم انداز اقتصادی کشور برای طراحی راهبردهای حرفه ای و بهره مندی از حمایت های نظام پولی، مالی و سرمایه گذاری کشور نقش آفرینی کند.
وی اضافه کرد:  این رویداد هم اکنون محفلی برای ارائه و خلق تصویر کامل از شرایط اقتصادی و ظرفیت های آن شده و سالانه بر غنای آن افزوده می شود.
وی افزود: رویداد امسال از ویژگی متفاوتی از جمله حضور بانک مرکزی جمهوری اسلامی و بانک سایروس نخستین بانک افشور ثبت شده در جزیره کیش است که می توان حضور این بانک نخستین گام در مسیر تحقق اهداف تامین مالی بین المللی دانست.

بازار سرمایه یک پیش بینی کننده خوب از متغیرهای اقتصادی است
رضا عیوضلو،عضو موظف هیات مدیره سازمان بورس به عنوان یکی از سخنرانان این رویداد، بیان کرد:مطالعات نشان می‌دهد که بازار سهام در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. دنیا بازار سرمایه را به عنوان محرک اقتصادی می‌داند .بازار سهام یک پیش بینی کننده خوب از متغیر‌های اقتصادی است.
وی افزود:یک سیستم مالی زمانی می‌تواند ثبات خود را حفظ کند که بتواند نوسانات را هضم کند و در مقابل نوسانات بتواند ماندگار باشد. سیستم مالی شامل نهاد مالی، بازارهای مالی و زیر ساخت‌های مالی است. سیستم باید به گونه‌ای از سلامت برخوردار باشد که که بتواند خودش را در نوسانات حفظ کنند.
وی افزود: نمایشگاه کیش فرصت مناسبی برای مشارکت کنندگان در سرمایه گذاری و اشتراک گذاری دستاورد‌ها برای توسعه بازار‌های مالی است.
وی گفت: مخارج دولت با توجه به مصارف عمومی، ظرفیت مناسب برای دستیابی به رشد اقتصادی را ندارد تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی بحث رشد سرمایه گذاری است.
عیوضلو بیان کرد: همچنین تنها راه  مثبت شدن تراز تجاری سرمایه گذاری است که نیازمند بستر سازی است و باید از سوی سیاستمداران صورت گیرد و باید چشم انداز آن به گونه‌ای روشن باشد که افراد آن را بتوانند ببینند. باید به حدی روشن و شفاف باشد که بحث رقابت ذاتی شرکت و صنایع در آن دیده شود.
به گفته وی دستیابی به اهداف اقتصادی کشور در اسناد بالادستی نیازمند سرمایه گذاری بهش خصوصی و ثبات آن است.
وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده ظرفیت و توان دولت برای دستیابی به اهداف اقتصادی کشور کافی نبوده بلکه رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی و ثبات آن لازمه رسیدن به اهداف اسناد بالادستی اقتصادی است.
عیوضلو افزود: رسیدن به اهداف اقتصادی  نیازمند بسترسازی مناسب برای رشد سرمایه گذاری و چشم اندازهای سود آوری به گونه ای شفاف باشد که سرمایه گذاران توجیه پذیری طرح های خودشان را به وضوح دیده و اقدام کنند.
وی یادآور شد: همچنین ایجاد مزیت رقابتی، پایداری آنها در برابر نوسانات با سالم سازی در بین سرمایه گذاری ها از دیگر لازمه های رسیدن به چشم اندازهای و اهداف است.
وی با بیان اینکه از سال ٩٠ به شدت با کاهش ۵۰ درصدی تشکیل سرمایه ثابت مواجه هستیم، گفت: متوسط نرخ رشد اقتصادی در طول این سال‌ها کاهش یافته و سهم تشکیل سرمایه ثابت در تولید ناخالص داخلی در سال ۹۰ از ۴۰ به  ١٨ درصد رسیده‌ است

۲۵۰ شرکت و سازمان خصوصی و دولتی در ۹۰ غرفه نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی توانمندی های خود در موضوعات تخصصی را به نمایش گذاشته اند.
الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی، توسعه تجارت با کشورهای منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین الملل، اقتصاد مسکن و آینده پژوهی از دیگر رویکردهای این رویداد است.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه و بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های خصوصی و دولتی، سازمان بنادر و دریا نوردی، فرابورس ایران و منطقه آزاد تجاری کیش از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.
همچنین شرکت های دانش بنیان و استارتاپی در چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی  ۷۰ طرح ارایه کردند.
شرکت های دانش بنیان و استارتاپی با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نمایشگاه شرکت کرده اند و به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی فعال در زمینه های تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور،  بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی هستند.
بازدیدکنندگان می توانند هر روز از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه ساعات ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش واقع در جنب فرودگاه مراجعه کنند.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :