١٤٠١/٠٧/٢٥ ١١:٤٩ ب ظ
کد خبر : ٧٣٢٥٠
نایب رئیس اتاق بازرگانی در کیش اینوکس گفت:
مقررات زدایی لازمه توسعه اقتصادی است
سلاح ورزی بیان کرد: مقررات زدایی از جمله مواردی است که در سال های گذشته در محافل و همایش های مختلف از سوی سرمایه گذاران و بخش خصوصی مطرح شده اما تاکنون رویه معکوس ان اتفاق افتاده است در حالیکه لازمه توسعه اقتصادی است.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، حسین سلاح ورزی نائب رییس اول اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن ایران در آیین آغاز بکار رویداد کیش اینوکس در جزیره کیش طی ایراد سخنانی بیان کرد: مقررات زدایی از جمله مواردی است که در سال های گذشته در محافل و همایش های مختلف از سوی سرمایه گذاران و بخش خصوصی مطرح شده اما تاکنون رویه معکوس ان اتفاق افتاده است.
سلاح ورزی اظهار کرد: بخش خدمات از جمله عمده و خرده فروشی، حمل و نقل و انبار داری، بانک، بیمه ۵۰ درصد تولید ناخالص کشور را تشکیل می دهد با اسیب دیدن این بخش تاثیر زیادی در اقتصاد کشور می گذارد.
وی اضافه کرد: با قطعی اینترنت به دلیل حوادث اخیر، بسیاری از کسب و کارهای حوزه خدمات دچار آسیب شده و در کنار آن فرایندهای معمول از جمله تماس تجاری کاهش یافته که این روند با کاهش تقاضا، تاثیرات خود را نیز در سایر موارد می گذارد.
سلاح ورزی  یادآور شد: انتظار می رود با ارایه راهکاری سریع، علمی مشکلات پیش پای تولید و اقتصاد از جمله مقررات زدایی برای نقش آفرینی بخش خصوصی برطرف شود.

صنایع با ایده های دانش بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند
علیرضا دلیری دستیار معاون علمی و فناروی رییس جمهور طی سخنانی در همایش رویداد کیش اینوکس اظهار کرد: صنایع بزرگ در صورت بکارگیری ایده های دانش بنیان، استارتاپی و فناورانه از معافیت مالیاتی بهره مند می شوند.
وی تاکید کرد: در سال های گذشته با بسترسازی های انجام گرفته در شتاب دهنده و مراکز نوآوری کشور بیش از هفت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و حدود ۶ هزار استارتاپ ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در برنامه های جاری تمرکز بر روی تزریق فناوری به صنایع از اولویت های دولت بوده به طوری که معقتدیم ایده ها باید از دل صنایع پدیدار و رشد و توسعه پیدا کنند.
دلیری گفت: با این راهکار به دنبال هدایت صنایع بزرگ از بستر سنتی به سمت بستر فناورانه هستیم و در قانون جهش تولید نیز تسهیلاتی از جمله معافیت مالیاتی از صنایعی که از ایده های دانش بینان، فناور و استارتاپی استفاده کنند پیش بینی شده است.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :