١٤٠١/٠٩/٢٨ ١١:١٢ ق ظ
کد خبر : ٧٣٣١١
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس به "بازار انرژی"گفت:
حداقل یک ماه در سال گاز، پتروشیمی ها کاملا قطع می شود
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس گفت: حداقل در سال به مدت یک ماه، گاز پتروشیمی ها کاملا قطع می شود که این موضوع به کاهش محصولات و تولید پتروشیمی ها می انجامد.
حسن نشان زاده مقدم معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار بازار انرژی، درباره قطعی گاز پتروشیمی ها گفت: حداقل یک ماه در سال، گاز پتروشیمی ها به طور کامل قطع می شود و این قطعی گاز با اطلاع قبلی شرکت ملی گاز صورت می گیرد.
وی افزود: وقتی گاز قطع می شود، واحدهای متانول ساز و اوره آمونیاک تولیدشان متوقف می شود و واحدهای یوتیلیتی هم معمولا به فراخور نیاز تولید سوخت را پایین می آورند، زیرا تولید و نیاز واحدهای اوره امونیاک کاهش یافته است.
نشان زاده افزود: همچنین با قطع گاز نیز تولید و محصولات پتروشیمی کاهش می یابد که این موضوع می تواند با ترازی تولید و مصرف در کشور مرتفع شود.
این مدیر برنامه ریزی پتروشیمی تاکید کرد: اعلام قطع گاز یک سیاست کلان است و وقتی کمبود گاز وجود دارد ما پتروشیمی ها کاری نمی توانیم انجام دهیم، فقط امیدواریم این ناترازی تولید و مصرف گاز مرتفع شود تا واحدهای بیشتری بتوانند گاز مورد نیاز خود را تحویل بگیرند.
به گفته او، مدیریت مصرف می تواند تا حدودی مشکلات ناترازی گاز را مرتفع کند.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :