١٤٠١/١٠/٠٤ ١٢:٥٧ ب ظ
کد خبر : ٧٣٣١٦
ثبت رکوردی بی سابقه در پتروشیمی غدیر،
تولید «پی.وی.سی» غدیر به بیش از 120 درصد ظرفیت رسید
نسبت تولید به ظرفیت اسمی زنجیره «پی.وی.سی» و «وی.سی.ام» پتروشیمی غدیر درحالی به ترتیب به 108 و 103 درصد و تولید تجمعی به مرز 100 هزار تن رسیده است که به زودی کلنگ ساخت پارک کلر این پتروشیمی نیز به زمین خواهد خورد که این اتفاق در تاریخ تاسیس و راه اندازی مجموعه پتروشیمی غدیر بی سابقه است.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی از روابط عمومی پتروشیمی غدیر، با وجود محدودیت‌های تولید و عرضه «کلر» به عنوان خوراکی کلیدی، تامین قطعات و تجهیزات در شرایط تحریم ظالمانه و موانع و مشکلات متعدد پیش روی بنگاه های تولیدی، شرکت پتروشیمی «غدیر» به عنوان یکی از زنجیره های اصلی تولید محصولات «پی.وی.سی» موفق به افزایش 120 درصدی تولید در 9 ماهه نخست سال 1401 شده است.
بر این اساس، در 276 روز نخست سال جاری در حالی  تولید تجمعی زنجیره «پی.وی.سی»  پتروشیمی غدیر نزدیک به 100 هزار تن می رسد  در حالیکه این رقم در مدت مشابه پارسال حدود 80 هزار تن بوده است.
علاوه بر این، از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت تولید به ظرفیت اسمی پتروشیمی غدیر 108 درصد بوده است که این میزان  افزایش ظرفیت تولید به دنبال اجرای طرح‌های مختلف رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید از جمله نوسازی و به روزرسانی مبدل 404، تعمیر، تعویض و نوسازی بیش از 800 تجهیز استراتژیک، ریتوپ مبدل ها، بازسازی و نوسازی مخازن ذخیره سازی خوراک، شستشو برج و راکتورها حاصل شده است.
در شرایط فعلی تولید ماهانه پتروشیمی غدیر به همت مدیران، کارکنان و متخصصان این شرکت به مرز 12 هزار تن رسیده که رکوردی کم سابقه در تاریخ تاسیس این شرکت پتروشیمی کشور به شمار می رود.
از سوی دیگر، به زودی و در راستای افزایش پایداری تولید، سودآوری حداکثری و تکمیل زنجیره ارزش کلنگ ساخت، پارک کلر پتروشیمی غدیر در هاب پتروشیمی ایران، ماهشهر، به زمین زده خواهد شد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :