١٤٠٢/٠٣/١٨ ٨:٤٣ ب ظ
کد خبر : ٧٣٤٤٢
توسط مدیرعامل فرابورس صورت گرفت،
صندوق دیگری از تامین سرمایه دماوند با نماد "گارانتی" رونمایی شد
ظهر امروز در نمایشگاه فاینکس 2023 مراسم رونمایی از صندوق سرمایه گذاری تضمین اصل سرمایه گیتی دماوند با نماد گارانتی برگزار شد.
به گزارش بازار انرژی، مهدی صالحی، مدیر مهندسی مالی و ریسک تامین سرمایه دماوند در نشست خبری رونمایی از صندوق تضمین اصل سرمایه گیتی دماوند گفت: صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه گیتی دماوند از نوع مختلط با تضمین اصل سرمایه بوده که شرکت تامین سرمایه دماوند اعتضاد غدیر در ۱۶ شهریورموافقت اصولی آن صادر شد.
وی ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه گیتی دماوند با نماد گارانتی شامل سه واحد ممتاز نوع اول، ممتاز نوع دوم و عادی(ضمانت اصل) است که سرمایه آن حداقل ۱۵۰۰ میلیارد ریال و حداکثر ۷۵۰۰ میلیارد ریال است.
صالحی گفت: اصل سرمایه در این صندوق تضمین خواهد شد و رکن ضامن آن واحدهای ممتاز نوع دوم است. همچنین دارندگان واحدهای ممتاز، ثروت سرمایه گذاران در واحدهای عادی را به میزان اصل آورده آنها تضمین می کند.
صالحی درمورد فرآیند فعالیت صندوق افزود: تضمین سرمایه در این صندوق توسط سرمایه‌گذاران صندوق(دارندگان واحدهای ممتاز و به صورت   ETF (صورت می‌گیرد. پس از پذیره‌نویسی واحدهای ETF و آغاز فعالیت آن مجوز صدور و ابطال واحدهای عادی صادر می‌شود.
وی ادامه داد: اصول حاکم بر صندوق به این صورت است که دارندگان واحدهای ممتاز، ثروت سرمایه‌گذاران در واحدهای عادی را به میزان اصل آورده آنها تضمین می‌کند. همچنین اهرم به هنگام صدور در محدوده کمتر از ۴ بوده و مقدار اهرم به دلیل نوسانات ارزش نباید از محدوده ۱۰ فراتر برود. در صورت نقص سهامداران ممتاز باید به اندازه ای سرمایه جدید به صندوق تزریق کنند که اهرم به محدوده ۴ باز گردد.
او تصریح کرد: شرط ضمانت اصل سرمایه مالکان واحدهای عادی گذشت حداقل ۱۸۰ روز از صدور توسط سرمایه‌گذار باشد. نسبت تخصیص سرمایه به سهام و درآمد ثابت ۳۰ تا ۷۰ درصد متغیر و در اختیار مدیر صندوق است.
به گفته صالحی حضور فعال در بازار مشتفات، استفاده از استراتژی های مبتنی بر اختیار معاملات و قراردادهای آتی با ریسک و بازدهی مختلف، تخصیص حداقل ۳۰درصد صندوق به اوراق درآمد ثابت و سپرده بانکی و رعایت حداکثر درجه اهرم ۴ از استراتژی‌های صندوق است.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :