١٤٠٢/٠٣/٢٤ ٩:٤٢ ق ظ
کد خبر : ٧٣٤٤٧
وزیر اقتصاد در نشست شورای گفتگو عنوان کرد:
بخش خصوصی تا یکشنبه وقت برای ارائه اولویت های خود در برنامه هفتم را دارد/بازار انرژی: مگر اولویت های بخش خصوصی در برنامه هفتم مطرح نشده است؟
در صدوهفدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌‎خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان بخش خصوصی به ضرورتِ درج اولویت های بخش خصوصی در برنامه هفتم اشاره کردند که وزیر اقتصاد اعلام کرد تا یکشنبه (28 خرداد) قبل از ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس، بخش خصوصی فرصت دارد نظرات خود را به دولت اعلام کنند.
به گزارش بازار انرژی، آنچه از جلسه شورای گفتگو بین وزیر اقتصاد و نمایندگان بخش خصوصی گذشت در چند بخش موضوعات مورد بررسی قرار گرفت و بخش خصوصی به ارائه نقطه نظرات خود درحوزه کسب وکار و سازوکارهای تجارت و ... پرداختند که وزیر اقتصاد نیز نسبت به سازوکار برخی از موضوعات پاسخ داد اما موضوع نهایی بحث، اولویت های بخش خصوصی در برنامه هفتم است.
آنچه مسلم است و حتی در جلسه شورای گفتگو مطرح شد، نبود اولویت های بخش خصوصی در برنامه هفتم بوده که وزیر اقتصاد پیشنهاد داد، از آنجایی که قرار است لایحه برنامه هفتم توسعه تا یکشنبه آینده(28 خرداد ) از سوی رئیس‌جمهور برای مجلس ارسال شود، بخش خصوصی فرصت دارد در همین بازه زمانی اگر نکته و نظری دارد برای دولت ارسال کند.
در همین رابطه محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران با توجه به ضرورت ارسال نظرات بخش خصوصی درباره برنامه هفتم تأکید کرد و گفت: مجموعه پیشنهادهای اتاق ایران درباره برنامه به چند طریق در اختیار دولت قرار گرفته است، همچنین پیشنهادهای اولویت‌دار خود را برای دولت فرستادیم؛ اما نتیجه نداد. پس بهتر است در نشستی با حضور وزیر اقتصاد این مجموعه ارائه شود و در نهایت به خروجی برسیم.
بدین ترتیب در جلسه شورای گفتگو مقرر شد که سه نهاد اعم از اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون با نماینده سازمان برنامه‌وبودجه در دفتر معاون اول و با حضور وزیر اقتصاد درباره پیشنهادهای دارای اولویت بخش خصوصی درباره برنامه هفتم جلسه داشته باشند.
نکته حائز اهمیت، زمان باقی مانده برای طرح موضوعات بخش خصوصی برای اصلاح برنامه هفتم است و با توجه به اینکه مجلس مدتی در انتظار لایحه برنامه هفتم توسعه است آیا در این زمان تعطیلی آخر هفته امکان طرح موضوعات اولویت دار بخش خصوصی در برنامه پنجساله آینده امکان پذیر است؟!
و دیگر اینکه برای تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه که برنامه ای جامع برای پنج سال آینده است، به چه دلیل نقطه نظرات بخش خصوصی در این برنامه لحاظ نشده است؟! بخش خصوصی که بدنه اصلی اقتصاد محسوب می شود، بدون درنظر گرفتن موضوعات این بخش بسته شده است؟
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :