١٤٠٢/٠٦/٢٨ ١٢:٤٦ ب ظ
کد خبر : ٧٣٥٢٣
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:
مساعدت شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مشکلات نقدینگی63درصد صنایع تکمیلی
شاهمیرزایی گفت: 63 درصدصنایع تکمیلی در سال گذشته مشکلات نقدینگی داشتند که شرکت ملی صنایع پتروشیمی فراتر از برنامه ریزی ها ابتکار عمل را به دست گرفت و10 هزار میلیارد تومان در این عرصه هزینه کرده است.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ظهر امروز 28 شهریور در حاشیه هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست در نشستی خبری با اعلام این مطلب افزود: این اقدام برای اولین با تحقق یافت و از محل فروش اعتباری محصولات توانستیم تامین نقدینگی و سرمایه در گردش را برای واحدهای پایین دست تامین کنیم.
وی برنامه ها و طرح های در دست اقدام در صنعت پتروشیمی را برشمرد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش برنامه محوری و به عنوان اصل تخلف ناپذیر در دستور کار قراردارد و همه بخش های صنعت پتروشیمی منتظر تحقق این برنامه هستند.
شاهمیرزایی به توجه به توسعه کاتالیست ها را به عنوان برنامه ریزی  دیگر عنوان کرد و گفت: کاتالیست ها به عنوان آغازگر برنامه ها طرحی و دنبال می شود تا چرخه را تکمیل کند و این کاتالیست ها پیش نیاز کل صنعت است و این اقدام را ادامه می دهیم تا چرخه کامل صنعت پتروشیمی تحقق یابد.
وی ادامه داد: پیگیری مجتمع های فراسرزمینی در کشورهای همسو هدف دیگری است و در دستور کار است. در واقع دیپلماسی پتروشیمی با این اقدام دنبال می شود و تاکنون موفقیت های خوبی به دست آمده است و این دیپلماسی کشورهای صاحب نام را مجبور کردتا این مهم را دنبال کند. شرکت پژوهش و فناوری در حال تحقیق در این زمینه است.
وی گفت: خاموشی فلرها در کمک به برنامه های زیست محیطی در حال پیگیری است.همچنین بیش از نیمی از فضای صنعتی مجتمع های پتروشیمی به فضای سبز اختصاص داده شده است.
وی افزود: براین اساس، ۲۸ هزار میلیارد تومان محصول پتروشیمی به صورت اعتباری هدیه شرکت‌های پتروشیمی براساس تکلیف شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پنج ماه اخیر بوده است که تحول بزرگی را در واحدهای تکمیلی ایجاد کرده است.
معاون وزیر نفت ادامه داد: در این مسیر، صنعت پتروشیمی شاگرد اول صنایع دیگر شد و قرار است این شیوه در دیگر صنایع الگو شود.
تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی شعار نیست
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به توسعه سریع صنعت پتروشیمی از محصولات پایه به سمت انتهای زنجیره ارزش در دولت سیزدهم، گفت: تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی شعار نیست؛ یک تکلیف، برنامه و وظیفه است و راهبردی تخلف‌ناپذیر است که همه همکارهای من با همه توان بر تحقق آن متمرکز شده‌اند.
 وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی بالنده‌ترین صنعت دنیاست و در رتبه نخست قرار دارد، افزود: ظرفیت تولید این صنعت به همت متخصصان داخلی از مقدار بسیار کم در ابتدای انقلاب هم‌اکنون به ییش از سالانه ۹۲ میلیون تن افزایش یافته است. پیش از انقلاب صنعت پتروشیمی ۱۰۰ درصد وابسته بود اما امروز در بیشتر موارد از جمله کاتالیست‌ها، کالا و تجهیزات و مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری خودکفا هستیم.
 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: از سیاست‌های دولت مردمی امضای بیش از ۱۰ها میلیارد دلار تفاهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت نفت است که بخشی از آن انجام و بخشی در حال انجام است که این سیاست در صنعت پتروشیمی نیز جاری است و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی در صنعت انجام می‌شود.
 شاهمیرزایی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در حوزه پتروشیمی از پیش‌تر آماده بود و برنامه هشتم توسعه نیز تدوین شده است، ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای برای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد واحدهای جدید برای متنوع کردن سبد محصولات پتروشیمی ایران برنامه‌ریزی شده است.
 وی افزود: در آغاز انقلاب اسلامی محصولات انگشت‌شماری در صنعت پتروشیمی تولید می‌شد اما امروز بالغ بر ۵۵۰ گرید انواع محصولات پتروشیمی در کشور تولید می‌شود که به خریداران و مشتریان داخل و خارج عرضه می‌شود.
 معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه پارسال عمده نیاز صنایع داخلی به محصولات پتروشیمی معادل ۱۰ میلیارد دلار تأمین شد، اظهار کرد: حرکت سریع و عمودی از محصولات پایه به سمت انتهای زنجیره ارزش صنعت شعار نیست؛ یک تکلیف، برنامه و وظیفه است و راهبردی تخلف‌ناپذیر است و همه همکارهای من با همه توان برای دست یافتن به این راهبر متمرکز شده‌اند.

برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :