١٤٠٢/٠٧/٠٧ ٨:٣٤ ب ظ
کد خبر : ٧٣٥٢٩
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:
بریکس شرایط را برای مبادلات تجاری با پول‌های غیر جهان روا فراهم می‌کند
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بریکس فرصتی ایجاد می‌کند که در شرایط تحریمی بتوان با پول‌های غیرجهان روا مبادلات خود را انجام دهیم یا نیازهای خود در حوزه کالاهای اساسی را تامین کنیم.
به گزارش بازار انرژی، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مزایای عضویت ایران در بریکس و حضور رئیس مجلس در نهمین مجمع پارلمانی این گروه، گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که طی چند سال اخیر به شکل جدی‌تر در روابط کشورها شکل گرفته، همکاری کشورها در قالب‌های نوظهور  مانند اوراسیا، شانگهای و بریکس است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بریکس یکی از قالب‌های جدیدی است که بین کشورهای در حال توسعه و قدرت‌های نوظهور شکل گرفته است، این همکاری‌ها ظرفیتی را برای کشورها ایجاد می‌کند تا بتوانند از این ظرفیت در حوزه توانمندی‌های خود استفاده کرده و موثر باشند.
وی اضافه کرد: در شرایطی که کشور ما تحریم است و بخشی از ابزارهای معمول اقتصادی در روابط مالی و تجاری در دنیا را در اختیار ندارد، این همکاری، این امکان را ایجاد می‌کند که بتوان از توانمندی‌ها و داشته‌های خود برای رفع نیازها استفاده کرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین این همکاری‌ها فرصتی ایجاد می‌کند که در شرایط تحریمی بتوان با پول‌های غیر جهان روا مبادلات خود را انجام دهیم یا نیازهای خود در حوزه کالاهای اساسی را تامین کنیم.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نقش پارلمان‌ها در بهره‌گیری از ظرفیت بریکس، ادامه داد: اگر این ظرفیت‌ها جزئی‌تر و با نگاه ویژه مجلس مورد بحث قرار گیرد، این همکاری‌ها می‌تواند موثرتر باشد، در واقع اگر این همکاری‌ها به رفت و آمد دولت‌ها محدود شود، شاید نتیجه دلخواه به دست نیاید حتی باید روابط در سطح اتاق‌های بازرگانی، فعالان کسب و کارها، مدیران شرکت‌ها و ... باشد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :