١٤٠٢/٠٨/٠٦ ٨:٤٠ ق ظ
کد خبر : ٧٣٥٤٧
رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق گفت:
بخش خصوصی می‌تواند ایران را به هاب انرژی منطقه تبدیل کند
خوش گفتار گفت: سیاست ابلاغی بر این اساس بود که ایران هاب انرژی شود و سوآپ انرژی را برعهده گیرد.
به گزارش بازارانرژی، ابراهیم خوش گفتار رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های منطقه‌ای و مشکلات تحریم، بخش خصوصی ایران می‌تواند با روش‌ها و اجرای سیاست‌هایی، نقش مثبتی در هاب انرژی منطقه ایفا کند.
وی ادامه داد: سیاست ابلاغی بر این اساس بود که ایران هاب انرژی شود و سوآپ انرژی را برعهده گیرد.
خوش گفتار بیان کرد: تولید برق و صادرات به عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان که امروز به دلیل سیاست‌های دولتی نیازمند واردات برق هستیم از جمله سیاست‌هایی بود که قرار بود پیاده سازی شود و این مهم را بخش خصوصی می‌توانست به خوبی دنبال کند.
وی افزود: همچنین در ادامه سیاست هاب انرژی شدن نیز با توجه به اینکه ایران دومین ذخیره گاز دنیا را در اختیار دارد اما به دلیل عدم اجرای همان سیاست‌های ابلاغی که بخش خصوصی می‌توانست گردونه تولید و صادرات را برعهده گیرد امروز متاسفانه نیازمند واردات گاز هم شده‌ایم.   
وی با اشاره به سوآپ گاز و برق ایران و تبدیل به هاب انرژی منطقه‌ای شدن، اضافه کرد: بخش خصوصی می‌تواند حتی با صرفه جویی در کاهش مصرف گاز، آن میزان گاز صرفه جویی شده را هم صادر کند. بنابراین بخش خصوصی توانایی اجرا و پیاده سازی سیاست‌های ابلاغی را دارد که باید عرصه برای حضور این بخش فراهم شود.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :