١٤٠٠/٠٧/٢٨ ٤:١٥ ب ظ
کد خبر : ٧٢٧٩٤
مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت:
در فصل زمستان با کمبود گاز ناچار به مصرف مازوت هستیم
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه درصورت سرد شدن هوا و افزایش مصرف امکان اعمال محدودیت و مدیریت مصرف گاز در زمستان وجود دارد، از ادامه مذاکره با ترکمنستان برای واردات گاز خبر داد.
به گزارش سهام انرژی از خانه ملت، مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز در پاسخ به این سوال که در زمستان پیش‌رو شاهد قطعی گاز خانگی و صنایع خواهیم بود یا خیر؟، گفت: نمی‌توان به طور قطع دراین خصوص اظهارنظر کرد چراکه این مهم به میزان مصرف و صرفه‌جویی مردم، همچنین شرایط آب و هوایی بستگی دارد، درواقع درصورت سرد شدن هوا و افزایش مصرف امکان اعمال محدودیت و مدیریت مصرف گاز وجود دارد.
وی با بیان اینکه هر قدر صرفه‌جویی ازسوی مردم انجام و دمای منازل در حد دمای رفاه کنترل شود به همان میزان به پایداری شبکه کمک خواهد شد، افزود: در این شرایط می‌توان علاوه‌بر منازل در سراسر کشور به صنایع بزرگ و کوچک و پتروشیمی‌ها نیز سوخت‌رسانی کرد و مانع از تعطیلی آن‌ها و ورود ضرر اقتصادی به کشور شد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در حال پیگیری و مذاکره برای واردات گاز از ترکمنستان هستند، ادامه داد: اگرچه در شرایط اضطراری تمام تلاش خود را در راستای استفاده صرف از "سوخت نفت گاز" خواهیم کرد چراکه آلودگی زیست محیطی کمتری دارد اما اگر شرایط سخت شود به ناچار باید از سایر سوخت‌های مایع نیز در نیروگاه‌ها استفاده کرد.
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :