١٤٠٠/٠٩/١٠ ٢:٤٨ ب ظ
کد خبر : ٧٢٨٧٣
رویترز گزارش داد:
افزایش قیمت نفت در آستانه نشست اوپک
قیمت نفت در آستانه نشست اوپک در بحبوحه نگرانی امیکرون بیش از 2 درصد افزایش یافت.
به گزارش سهام انرژی از رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه بیش از 2 درصد افزایش یافت و بخشی از زیان های شدید دوره های قبل را جبران کرد به طوری که تولیدکنندگان بزرگ آماده شدند تا پاسخی برای رویارویی با زیان های موجود در تقاضای سوخت را در رویارویی با سویه جدید امیکرون بیایند.
بر اساس این گزارش، قیمت معاملات آتی نفت برنت پس از افت 3.9 درصدی در روز سه شنبه، بیش از 2.7 درصد افزایش یافت و به 71.13 دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکاWIT نیز پس از افت 5.4 درصدی در روز سه شنبه، بیش از 2.6 درصد افزایش یافت و به 67.89 دلار در هر بشکه رسید.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد این جلسه پیش از نشست روز پنجشنبه اوپک پلاس خواهد بود که در این جلسه اوپک قرار است اعضا اوپک با متحدانش از جمله روسیه گروه بندی شوند.
در حالی که برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اوپک پلاس برنامه افزایش عرضه روزانه 400 هزار بشکه ای خود در ژانویه را با توجه به کاهش تقاضا برای مهار گسترش نوع امیکرون متوقف کند، اما چندین وزیر اوپک پلاس اظهار داشتند که نیازی به تغییر نیست.
سونیل کاتکه، رئیس اوپک گفت: «از آنجایی که ایالات متحده و سایر کشورها در مورد آزادسازی ذخایر اضطراری برای کنترل افزایش قیمت توافق کردند وهمچنین از آنجایی که قیمت ها قبلاً از 85 دلار در هر بشکه به نزدیک به 70 دلار اصلاح شده است، اوپک پلاس ممکن است استراتژی خود را بازبینی کند.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :