١٤٠٠/٠٩/٣٠ ١٢:٠٢ ب ظ
کد خبر : ٧٢٩٠٧
نخعی در تحلیل لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح کرد:
وضعیت کارکنان عملیاتی وزارت نفت باید بهبود یابد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه در لایحه بودجه سال آینده اختیاراتی به "شورای حقوق و دستمزد" داده شده تا بتواند در رابطه با دریافتی مشاغل سخت اقداماتی انجام دهد اما بهتر بود در این لایحه به کارکنان عملیاتی وزارت نفت به طور ویژه پرداخته می‌شد.
به گزارش سهام انرژی، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی با انتقاد از عدم اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی وزارت نفت در لایحه بودجه 1401، گفت: با توجه به شرایط کاری بسیار سخت کارکنان عملیاتی وزارت نفت باید برای آن‌ها جهت ادامه کار انگیزه ایجاد کرد و به یقین نگاه ویژه به حقوق و دستمزد آن‌ها این انگیزه را به دنبال دارد به همین دلیل در قانون بودجه سال جاری مبنی بر "کاهش سقف ناخالص حقوق و مزایای گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در ‌دستگاه‌های اجرایی از (۲۱) برابر حداقل حقوق مصوب شورای حقوق و دستمزد به (۱۵) برابر حداقل حقوق و دستمزد"، تعدیل شد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که هدف عمده تحریم‌های دشمن متوجه صنعت نفت است لذا باید ساز و کاری را فراهم کرد که این صنعت روی پای خود بایستد بنابراین توجه به منابع انسانی وزارت نفت ضروری است چراکه نفتی -که امروز به‌عنوان منبع اصلی درآمدی کشور استخراج می‌شود- حاصل زحمات آن‌ها است به‌خصوص در شرایط تحریمی که سرو پا نگه داشتن این صنعت کار سختی است.
وی بیان کرد: اگرچه در لایحه بودجه سال آینده اختیاراتی به "شورای حقوق و دستمزد" داده شده تا بتواند در رابطه با دریافتی مشاغل سخت اقداماتی انجام دهد اما بهتر بود در این لایحه به کارکنان عملیاتی وزارت نفت به طور ویژه پرداخته می‌شد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: کمیسیون انرژی به این موضوع ورود خواهد کرد و نظرات خود را جهت تغییر و اصلاح لایحه در اختیار کمیسیون تلفیق لایحه بودجه قرار خواهیم داد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :