١٣٩٧/٠٨/٢٣ ٧:٣٦ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٢٢
مدیر شرکت برق آذربایجان شرقی به سهام انرژی گفت:
طرح توسعه نیروگاه برق تبریز در دست بررسی است
معینی گفت: نیروگاه برق تبریز، با وجود داشتن امکانات موجود در دست بررسی است تا سرمایه گذاری جدیدی از سوی دولت برای توسعه و تولید برق این استان صورت دهد.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی، ناصر معینی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان آذربایجان شرقی در گفتگو با سهام انرژی، یکی از برنامه های پیش رو استان را توسعه نیروگاه برق تبریزعنوان کرد و گفت: این نیروگاه دارای ۲۰۳ هکتار زمین دارد که تنها ۵۰ هکتار آن نیروگاه فعلی نصب شده است. لذا با وجود زمین خالی، طرحی را برای توسعه این نیروگاه دربخش مهندسی شرکت گرفته شده است که امیدوارم تا سال آینده این طرح نتیجه دهد.
معینی، در حاشیه بازدید خبرنگاران از نیروگاه تبریز، در نشست خبری به میزان تولید برق در آذربایجان شرقی آن را ۱.۵ درصدتولید برق کشور عنوان کرد و گفت: با وارد مدار شدن نیروگاه سیکل ترکیبی هریس تولید برق در استان به ۱۸۰۰ مگاوات در سال خواهد رسید که در مجموع ۱.۵ درصد کل کشور برق تولید می کند.
معینی با اشاره به برنامه توسعه نیروگاهی در استان آذربایجان شرقی، گفت: هفته آینده نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سهند بناب کلنگ زنی می شود که انشاالله ظرف ۱۸ ماه آینده به مدار خواهد آمد.
وی در پایان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید برق استان ظرف چند سال آینده دو برابر خواهد شد.
وی از طرح توسعه نیروگاه تبریز تا ۱۰۰۰ مگاوات خبر داد و افزود: واحد گازی نیروگاه هریس هم تا پیک مصرف سال آینده وارد مدار خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت تولید برق استان آذربایجان شرقی، با ورود واحد گازی نیروگاه هریس به مدار بهره برداری، ظرفیت تولید برق استان در پیک سال ۹۸ به بیش از ۱۸۰۰ مگاوات افزایش می یابد.
وی افزود: برای تامین برق پایدار می بایست نیروگاه احداث شود و احداث نیروگاه هزینه سنگینی دارد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: هزینه احداث هر کیلووات نیروگاه به طور متوسط ۱۵۰۰ دلار است ضمن اینکه هزینه نگهداری از نیروگاه هم بسیار بالاست.
معینی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود برق در جوامع امروز، گفت: اهمیت برق بر کسی پوشیده نیست و همه مردم به این نیروی مهم نیازمند علاوه بر آن برای تولید برق و احداث نیروگاه بابت هر کیلو وات ۱۵۰۰ دلار هزینه می شود .
وی در زمینه میزان تولید برق در نیروگاه های استان گفت: نیروگاه تبریز با ظرفیت ۳۵۰ مگاوات ، نیروگاه صوفیان۱۰۰ مگاوات  ، نیروگاه مغان و اردبیل ۴۰ مگاوات و سهند ۶۵۰ مگاوات از نیروگاه های هستند که برق آذربایجان شرقی را تامین می کنند
معینی، ظرفیت نیروگاه های استان آذربایجان شرقی را ۱۵۵۰ مگاوات ذکر کرد و افزود: اگرچه در سال جاری به دلیل کاهش تولید نیروگاه های برقابی با کاهش تولید برق مواجه شدیم اما ظرفیت تولید نیروگاه های حرارتی با ۱۳.۹ درصد افزایش همراه بود.
شرکت مدیریت برق آذربایجان شرقی به عنوان متولی ، با توجه به افت پتانسیل برق را تامین می کند با وجود شبکه سراسری می کند.
   
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :