١٣٩٧/٠٩/٢٠ ١:٢٠ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٤٦
مدیرعامل شرکت توانیر گفت:
توانیر، نیازمند یاری "استارت آپ ها" برای کنترل مصرف برق است
بیشترین مشترکین مصرف برق کشور مشترکین خانگی هستند که برای کنترل مصرف می توان از استارت آپ ها و شبکه های هوشمند استفاده کرد تا از بار اضافی مصرف برق کم کنیم.
به گزارش سهام انرژی،‌محمد حسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر در حاشیه سمینار تخصصی راهکارهای هوشمند سازی مصرف انرژی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت:‌ شرکت توانیر در راستای سیاست هوشمند سازی کنترل مصرف انرژی دو مقطع را به کار می گیرد یکی بخش کاهش مصرف صنایع کشور و دیگری مصارف خانگی است.
وی افزود:‌امسال در بخش مصارف صنعتی شرکت توانیر با اجرای سیاست های تشویقی توانست ۹۰۰ مگاوات از بار مصرف برق را کاهش دهد و از مصرف کنندگان صنایع خواست که در قبال کاهش مصرف ازتشویقاتی برخوردار شوند که دراین زمینه شرکت توانیر برای این همکاری مشترکین صنایع بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد.
وی افزود:‌اما در زمینه مصارف خانگی به دلیل حجم بالای مشترکین قطعا این از عهده توانیر خارج است که با تک تک مشترکین نسبت به کاهش مصرف ارتباط برقرار کند لذا در این زمینه از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها می خواهیم ضمن ارائه پیشنهاداتی نسبت به سیاست های تشویقی در زمینه کاهش مصرف، شرکت توانیر را در این حوزه یاری دهند و در قبال آن پاداش دریافت کنند.
متولی زاده افزود: البته در این زمینه ما طرح هایی داریم که می توانیم ارائه دهیم اما آماده دریافت پیشنهادات بهتر هستیم تا این هوشمند سازی مصرف برق را با جدیدت دنبال کنیم.
وی تشریح کرد:‌شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها می توانند باراه اندازی اپلیکیشنی با مردم ارتباط برقرار کنند و این شرکت ها به مردم تشویق هایی را ارائه دهند و در نهایت با کاهش پیک مصرف ما به شرکت ها هزینه ها را جبران خواهیم کرد. با طراحی یک نرم افزار این کار برای شرکت ها به راحتی صورت می گیرد. همچنین این شیوه هم به مشارکت بیشتر و توسعه بخش خصوصی و اشتغال زایی کمک خواهد کرد.  
وی در زمینه مشترکین خانگی گفت:‌ بیش از ۳۰ میلیون مشترک خانگی در سراسر کشور داریم که ما با داشتن ابزارهای سنتی و قدیمی قطعا نمی توانیم این مدیریت مصرف را هدایت کنیم.   
مدیرعامل شرکت توانیر در زمینه تولید برق در کشور گفت:‌ با تلاشی که در صنعت برق ایران صورت گرفته است در حال حاضر کشور ما از لحاظ تولید ، خدمات و گستردگی در وضعیت مطلوبی در دنیا و کشورهای منطقه قرار دارد . پوشش برق‌رسانی ما صد درصد شده است. کشور ما روستای بدون برق ندارد و در منطقه اول ودر دنیا ۱۴ هستیم.
وی در زمینه اقتصاد برق گفت:‌ اما در یک شاخص وضعیت نامطلوبی داریم و آن هم اقتصاد و قیمت برق است . قیمت برق ما باعث شده که مدل مصرف برق هم مدل مطلوبی نباشد. برای این مدل مصرف ما متضمن تحمیل هزینه های گزافی هستیم که باید دراین زمینه سرمایه گذاری هایی بویژه از سوی بخش خصوصی صورت گیرد. اگر شرکت توانیر این سرمایه گذاری را انجام دهد که باز هم از درآمد مردم خواهد بود. بنابراین بهتر است که این کار با هزینه های غیردولتی و با روش های ساده مانند شرکت های استارت آپ صورت گیرد.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :