بهگزارش سهام انرژی، همایون حائری در مراسم اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت برق ایران با بیان این مطلب افزود: باید چهار موضوع را در قالب برنامهریزی استراتژیک برای اخذ نتیجه بهتر در صادرات مد نظر قرار داد. موضوع نخست همافزایی شرکتها و بنگاههای فعال از نگاه مدیریت و نیز از نگاه فنی است. باید توجه داشت در نگاه مدیریتی رقابت منفی وجود نداشته باشد، زیرا نه تنها به کسی که رقابت منفی میکند آسیب میرساند، بلکه به صادرات کشور ضربه وارد میکند. همچنین در نگاه فنی نیز باید محصولات را با کمک چند سازنده به یک محصول نهایی تبدیل کنیم که ارزش افزوده داشته باشد.
حائری ادامه داد: دومین مورد نوآوری و ارتقای تکنولوژی است که این موضوع کلید موفقیت صادرات در دنیا محسوب میشود. در این بین سومین مسئله مطالعه بازارهای هدف است و باید کشورهای هدف صادرات مورد مطالعه قرار بگیرند؛ چرا که هر کشور شرایط خاص خود را دارد. همچنین مورد چهارم نیز تدوین نقشه راه در این زمینه است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت برق ایران، گفت: در این نمایشگاه حدود 500 شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند و میزان حضور شرکتهای دانش بنیان نیز در این دوره چهار برابر شده بود. امسال اتفاق جدیدی در صادرات رخ داده و آن این است که صادرات تکنولوژیهای پیشرفته نیز رخ داده است.
حائری با تاکید بر اینکه نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت برق ایران در نوع خود بینظیر بوده است، عنوان کرد: حضور وزرای کشورهای ارمنستان و سوریه، برگزاری هفت نشست تخصصی و اتفاقات خوب دیگری نظیر سنکرونسازی شبکههای برق ایران و عراق در حاشیه نمایشگاه باعث شده است تا این رویداد بینالمللی با موفقیت سپری شده و برای بیستمین دوره نمایشگاه آماده شویم./پاون