١٤٠١/٠٩/٠٩ ١١:٠٩ ق ظ
کد خبر : ٧٣٢٩٣
مدیرعامل شرکت صنایع شیمایی کیمیاگران گفت:
صنعت رنگ و رزین، صنعتی پرکاربرد و تاثیرگذار
محمدرضا موسوی اصفهانی گفت: صنعت رنگ و رزین زیر مجموعه صنايع پايين دستي نفت است که تولید آن در کشور، ابتدا محدود به توليد رنگ‌هاي ساختماني بود اما تولید انواع مختلف پوشش هاي صنعتي نيز به آن اضافه شد.
 
به گزارش بازارانرژی از ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری، محمدرضا موسوی اصفهانی مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران، با اشاره به اینکه صنعت رنگ و رزين از جمله  صنايع بسيار پركاربرد و تاثيرگذار محسوب می‌شود، افزود: این صنعت زیر مجموعه صنايع پايين دستي نفت است که تولید آن در کشور، ابتدا محدود به توليد رنگ‌هاي ساختماني بود اما تولید انواع مختلف پوشش هاي صنعتي نيز به آن اضافه شد.
 این فعال صنایع شیمیایی با بیان اینکه رشد تقاضا برای مصرف أنواع محصولات رنگ و رزین باعث شده است تا حجم بزرگی از مجوزها برای تولید این محصولات افزایش یابد، تصریح کرد: افزایش حجم تولید با شمار بالای تعداد واحدهای تولیدی مزایا و معایبی را به همراه دارد. به همین دلیل انجمن‌ها و اتحاديه‌ها باید  با دقت بیشتری بر این موضوع نظارت کنند.
 موسوی اصفهانی به افزایش آمار صادرات اشاره و اظهار کرد:  در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید رنگ در كشور سالانه حدود يك ميليون تن است. با توجه به پتانسيل بالقوه توليدكنندگان و كيفيت مناسب محصولات، همچنین وجود بازارهاي منطقه‌اي خوب، اهداف صادراتي توليدكنندگان باید گسترش يابد.
 این تولیدکننده صنعت رنگ و رزین با اشاره به چالش‌های موجود برای  این صنعت، تصریح کرد: نبود برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیق براي عرضه استايرن و اسيد ترفتاليك -كه دو ماده اولیه مهم و اساسي براي توليدكنندگان به شمار می‌رود-  همچنین نوسان نرخ ارز و بی‌ثباتی قيمت مواد اولیه و محصول نهایی از جمله مشکلات اصلی هستند که تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی همچنین از فعالیت  كمرنگ اتحاديه‌هاي صنعتي در اين حوزه گلایه و بر ضرورت عضويت تمامی فعالان صنعت رنگ و رزین در اتحادیه‌های مربوط تاکید کرد و خواستار وحدت رويه اجراي قوانين ابلاغي توسط اين اتحاديه‌ها و حل مشكلات در انتقال ارز حاصل از صادرات شد.
موسوی اصفهانی در ادامه مزیت‌های تولید و صادرات رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی را برشمرد و افزود: وجود اشتراك فرهنگي و تاريخي و همچنين مذهبي ايران با كشورهاي همسايه ظرفيت‌های مناسبي را براي صادرات اين حوزه ايجاد كرده است. همچنین برای ادامه روند صادراتی نیازمند بازسازي روابط تجاری و بازرگانی با برخي از همسايگان هستیم.
وی ادامه داد در همین راستا برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند به تولیدکنندکان و صادرکنندکان برای بازیابی بازارهای منطقه‌ای کمک کند.
موسوی اصفهانی افزود: نمايشگاه‌های تخصصی فضاي مناسبی برای تبادل اطلاعات، جهش صادرات، ایجاد نگاه مدبرانه به خواسته‌هاي مشتريان، حركت به سوي يك اقتصاد رو به رشد و نيز ارزيابي بازارهاي مختلف به شمار می‌روند.
به گفته وی، برگزاري نمايشگاه تخصصي ابزاري توانمند و كارآمد در جهت توسعه صادرات و مراودات تجاري كشورها محسوب مي‌شود، با تمركز بر كالاهاي داراي مزيت نسبي و شناسایی كشورهاي هدف، می‌توان بهره برداري موثر کرد
وی همچنین به دستاوردهای برگزاری نمایشگاه تخصصی رنگ، رزین و پوشش های صنعتی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت:
هر ساله پس از برگزاري نمايشگاه هم به تعداد مشتريان شركت افروده مي‌شود و هم حجم مراودات با مشتريان قديمي افزايش مي‌یابد. امیدوارم برای نمایشگاه امسال نیز این تجربه خوب تکرار شود.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در تاریخ 9 تا 12 آذرماه 1401 از ساعت 9 تا 15 جهت بازدید علاقمندان در نمایشگاه بین المللی تهران دایر خواهد بود.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :