١٤٠٢/٠٤/١٨ ١٠:٢٧ ق ظ
کد خبر : ٧٣٤٧٧
آیین نکوداشت نویسندگان بازار سرمایه برگزار شد
در مراسم "سرمایه قلم" که با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در هتل لاله تهران برگزار شد از ۱۰ نویسنده برتر و پیشکسوت بازار سرمایه تقدیر و به آن‌ها تندیس یادبود اعطا شد.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، آیین نکوداشت "سرمایه قلم" به‌منظور تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه و به میزبانی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس عصر دیروز 17 تیرماه  در هتل لاله تهران برگزار شد.
در این آیین از ۱۰ نویسنده برتر تقدیر شد و به ۸۰ نویسنده‌ بازار سرمایه تندیس یادبود اعطا شد.
نویسندگان پیشکسوت بازار سرمایه از جمله اساتید زیر تجلیل شد:
حمیدرضا ارباب به دلیل تألیف آثار ارزشمند و نخستین قرارداد تألیف کتاب در انتشارات بورس
حسن قالیباف اصل به دلیل تألیف آثار ارزشمند و کسب جوایز ملی
غلامرضا کرمی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و کسب جوایز ملی
ابوالفضل شهرآبادی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین تعداد عنوان کتاب در انتشارات بورس
روح اله فرهادی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین شمارگان کتاب‌های تخصصی و دانشگاهی
بیتا مشایخی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین شمارگان کتاب‌های تخصصی و دانشگاهی
سیدمجتبی فنایی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین شمارگان کتاب‌های عمومی سواد مالی در انتشارات بورس و کسب جوایز ملی
محمداسماعیل فدایی‌نژاد به دلیل تألیف آثار ارزشمند و پیشکسوتان قلم بازار سرمایه و تألیف آثار برجسته علمی در انتشارات بورس
سیدمجید شریعت پناهی به دلیل تألیف آثار ارزشمند و پیشکسوتان قلم بازار سرمایه و تألیف آثار برجسته علمی در انتشارات بورس
فریدون رهنمای رودپشتی به دلیل تالیف اثار ارزشمندو کسب جوایز ملی.
روزنامه‌نگاری در خدمت توانمندی جامعه باشد
محمد هادی سلیمی زاده مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در این مراسم گفت: بحث نشر یک موضوع پایه‌ای در فرهنگ‌سازی است.
وی افزود: زبان نیز ابزاری برای توانمندی است، روزنامه‌نگاری اخلاقی و اصولی به صداقت، دقت و انصاف تاکید دارد و از اهای رسانه انتظار می‌رود به اصول اخلاقی پایبند باشند. از شخصیت‌های تاثیرگذار بسیاری هستند که کمک فکری زیادی به وضعیت جامعه دارند.
وی بیان کرد: نوشتار و روزنامه‌نگاری اقتصادی باید برای آموزش خبرنگاران تلاش کند تا آن‌ها را راهنمایی کند. معرفت‌شناسان و اقتصاددانان معاصر هم بر لزوم نوشتن شفاف به ویژه در عرصه اقتصاد تاکید کرده‌اند.
سلیمی‌زاده با بیان اینکه باید در نوشتار اقتصادی وجه احساس نیاز به موضوع و برجسته بودن آن را درنظر بگیریم، اظهار کرد: روزنامه‌نگاری در درجه نخست باید در خدمت توانمندی جامعه باشد.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس گفت: اهالی قلم باید با دقت و انصاف تلاش کنند مردم دچار گمراهی نشوند.
تولید محتوای مکتوب، حلقه مفقوده بازار سرمایه است
سیدیاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید محتوا در زمینه مالی و بازارهای سرمایه‌ای حلقه مفقوده توسعه آگاهی عمومی و تخصصی این بخش است.
وی اظهار داشت: انتشارات تخصصی برای بورس گامی مهم در زمینه آگاهی‌سازی مردم و پرورش نیروهای متخصص در حوزه مالی و بازار سرمایه است.
وی اضافه کرد: وضعیت تولید محتوا در حوزه مالی و بازار سرمایه در کشور ما خیلی به سامان نیست بنابراین گسترش مراکزی که در در حوزه تولید محتوا در زمینه اقتصادی و بورس فعالیت می‌کنند الزامی است.
احمدوند تاکید کرد: در اقتصاد هم مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر ما شاهد شبه علم هستیم که نیازمند حرکت به سمت تهیه و تدوین محتواهای کاملا علمی براساس نیازهای اقتصادی ما است. ترویج دانش مورد نیاز و روزامد در زمینه بورس می‌تواند فضای اقتصادی کشور را متحول کند.
به گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اگر جامعه‌ای می‌خواهد پیشرفت کند باید به شکل عمومی کتابخوانی را هدف خود قرار دهد. امروزه پیشرفت شرق آسیا مبتنی بر توسعه کتابخوانی است که از چند دهه پیش آغاز شده و یک شبه اتفاق نیفتاده است.
وی افزود: اگر مراکز خدماتی و تولیدی بخشی از منابع خود را به حوزه کتاب تخصیص دهند حرکتی مضاعف به سمت تولید مبانی علمی و آگاهی‌سازی عمومی خواهیم داشت.
احمدوند تاکید کرد: کشوری که عموم آن کتابخوان نباشند و کتابخوانی یک فرهنگ و عادت نباشد، جامعه‌اش به آینده خود امیدی ندارد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :