١٤٠٣/٠٣/٢١ ١:٤٠ ب ظ
کد خبر : ١٠٣٦٩٢
صبح امروز در شرکت ملی صنایع پتروشیمی،
نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی برگزار شد
صبح امروز 21 خرداد ماه نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی با حضور مدیران عرصه پتروشیمی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.
به گزارش بازار انرژی، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به چالش کمبود نقدینگی در گردش صنایع پایین‌دستی یادآور شد: حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری در سال ۱۴۰۲ از سوی پتروشیمی‌ها محقق شد و بنا بر اعلام صنایع پایین‌دست، این اقدام در کسب‌وکار صنایع تکمیلی انقلابی ایجاد کرد.
وی افزود: پارسال هیچ کمبودی در عرضه محصولات پتروشیمی وجود نداشت، بلکه صنایع تکمیلی در بعضی ماه‌ها توان جذب مقدار محصول عرضه‌شده را نداشتند.
معاون وزیر نفت با قدردانی از همه تلاشگران صنعت پتروشیمی در اهتمام به عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی گفت: در دو ماه نخست امسال، ۱۴ هزار میلیارد تومان محصول پتروشیمی در بازار سرمایه عرضه شد.
شاهمیرزایی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی را جهاد اقتصادی دانست و تأکید کرد: با تأمین پایدار مواد اولیه موردنیاز واحدهای تکمیلی، جهش تولید در کشور به‌معنای واقعی محقق می‌شود و عرضه اعتباری محصولات، مؤثرترین راه جهش تولید است.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در کشور باید تکمیل و مولد شوند؛ به همین منظور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌طور جهادی در مسیر تکمیل طرح‌های پتروشیمی وارد عمل شده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه سال ۱۴۰۳، سال ماندگاری در صنعت پتروشیمی خواهد بود، اعلام کرد: ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و ظرفیت نصب‌شده این صنعت از ۱۰۲ میلیون تن عبور خواهد کرد.
شاهمیرزایی با اشاره به اهمیت تأمین پایدار خوراک مجتمع‌های پتروشیمی برای ثبت افزایش تولید محصولات پتروشیمی گفت: همسو با بومی‌سازی کالا و تجهیزات و کاتالیست‌ها، بیش از ۸۰ طرح زیست‌محیطی نیز در این صنعت تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه بومی‌سازی همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۴ اعلام شده بود، تأکید کرد: این مهم بدون شک در سال ۱۴۰۴ محقق می‌شود و توقع دارم شرکت‌های پتروشیمی در تجاری‌سازی این کاتالیست‌ها مشارکت کنند.
معاون وزیر نفت در پایان تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق جهش تولید، کالا و تجهیزات موردنیاز را به سازندگان داخلی سفارش دهند.
 افزایش ۶۰درصدی عرضه محصولات پتروشیمی در ۱۴۰۳
عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این مراسم با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی با توسعه عرضه اعتباری محصولات نشان داد به سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه جلوگیری از خام‌فروشی اعتقاد کامل دارد و این صنعت پرچمدار جلوگیری از خام‌فروشی است، گفت: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی حدود ۶۰درصد در ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل صنایع تکمیلی تأمین سرمایه در گردش است که به‌طور معمول از تسهیلات بانکی در کشور استفاده می‌شود، گفت: راهکار عرضه اعتباری کمک شایانی به رفع این چالش کرد، به‌طوری‌ که پارسال حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی به‌صورت اعتباری عرضه شد.
وی تصریح کرد: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی حدود ۶۰درصد در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به همراهی شرکت‌های پتروشیمی در عرضه اعتباری محصولات افزود: صنعت پتروشیمی با این اقدام نشان داد به سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه جلوگیری از خام‌فروشی اعتقاد کامل دارد و این صنعت پرچمدار جلوگیری از خام‌فروشی است.
غلامی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی در هیچ‌ دوره‌ای با چنین روند مطلوبی همراه نبوده است و اتفاق بی‌نظیری در عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی رخ داده است، گفت: این صنعت می‌تواند الگوی دیگر صنایع در استفاده از راهکار عرضه اعتباری محصولات باشد.
در پایان این مراسم به مدیران شرکت های پتروشیمی لوح تقدیر طلایی، نقره ای و برنزی در خصوص عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی از سوی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اعطا گردید.
 
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :